חרף ההתנגדויות

הממשלה אישרה את הסמכת השב"כ לבצע איכוני טלפונים

לקראת חקיקתו בכנסת, השרים אישרו להעניק לשב"כ את הסמכות לאכן את המכשירים הניידים של המאומתים לזן החדש • ארבעה שרים התנגדו, בהם שר המשפטים וסגן רה"מ גדעון סער (בארץ)

רפאל כהן | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

חוק איכוני השב"כ, שנועד לאפשר לשירות הביטחון לעקוב אחרי אזרחי ישראל שאומתו כחולים בזן האומיקרון של הקורונה, אושר היום (שלישי) במשאל טלפוני על ידי שרי הממשלה.

החוק, שמקבל תגובות נגד רבות בשל החדירה הממשית לפרטיות האזרחים, מעורר בעיה פנימית בקואליציה, עם מגוון שרים וחברי כנסת שהודיעו כי יתנגדו לחוק, בשל אי הצורך הדחוף בו, לטענתם.

ארבעה שרים התנגדו בהצבעת הממשלה: סגן ראש הממשלה ושר המשפטים גדעון סער, שרת הכלכלה אורנה ברביבאי, שרת החינוך יפעת שאשא ביטון והשר במשרד ראש הממשלה אלי אבידר.

טרם ישיבת הממשלה ביום ראשון הודיע אבידר כי לאישור החוק "תהיה משמעות", ומסביבתו נרמז כי אף ישקול התפטרות מהממשלה, כדי לשוב לכנסת מבלי להיות מחויב לקואליציית בנט-לפיד.

אתמול הציעו ראשי סיעות הימין באופוזיציה לבכירים בקואליציה כי החוק יעבור במהירות כבר במהלך חנוכה, על אף שיש צורך בהסכמות בין הקואליציה לאופוזיציה, בשל הצורך "בשמירת חיי האזרחים", אך מטרתם הייתה פוליטית, להנכיח את המאבקים הפנימיים בקואליציה. במכתבם הדגישו כי יסכימו לכך רק אם כלל הקואליציה תצביע בעד, מה שידוע שלא קיים כיום.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר