"זה הרס ופילוג העם"

ח"כ בצלאל סמוטריץ': מתווה הגיור - הונאה וישראבלוף

ח"כ בצלאל סמוטריץ', במתקפה נגד רפורמת הגיור של השר מתן כהנא: "מי שמוסמך לפסוק בגיור זו הרבנות הראשית, יש כאן תרגילי הונאה, יש פה ישראבלוף" • צפו בדברים (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
(מפיק: איציק אוחנה. ניהול אולפן: ליאור מזרחי)

יו"ר 'הציונות הדתית', ח"כ בצלאל סמוטריץ', במתקפה נגד רפורמת הגיור של השר מתן כהנא: "מי שמוסמך לפסוק בגיור זו הרבנות הראשית, יש כאן תרגילי הונאה, יש פה ישראבלוף". הריאיון המלא, מחר בתוכנית 'סוגרים שבוע עם ישי כהן'.

לדבריו: "מה שחשוב בנושא הגיור זה שתהיה פסיקה הלכתית אחידה של גוף אחד כדי שחלילה לא יווצרו כאן בדורות הבאים ספרי יוחסין ובעיות בנישואין.

"מי שמוסמך לפסיקה הזאת היא רק הרבנות הראשית, ואגב שמעתי הבוקר את הרב מידן, שהוא כביכול הדמות ההלכתית של השר כהנא, שאמר שהגוף שיכריע בסופו של דבר היא הרבנות".

אני רוצה לתקן אותך ולומר שברפורמה של מתן כהנא הוא כותב שתוקם ועדת רבנים שתנסח את סדרי הדין לרבנים המקומיים, וכששאלתי את לשכת השר נאמר לי שמדובר בסוג של קריטריונים

"אני מבין את מה שאתה אומר, אבל שים לב להונאה שיש כאן. סדרי דין זה לא הדין עצמו אלא כללים של שעות דיון ואופן זימון הצדדים, ולכן אם בסוף הרבנות היא זאת שתקבע את הנושא ההלכתי, כולל אכיפה נגד כאלו שאינם פוסקים לפי ההלכה, אין לי שום בעיה עם זה, אבל אם יוציאו כל מיני חלקים, למשל גיור קטינים, ויעבירו את הנושא לפיקוח של ועדת רבנים, או כל דבר שיהרוס את הסמכות ההלכתית האחידה, אני אתנגד לו משום שזה הרס הגיור".

כאמור, הריאיון המלא, מחר בתוכנית 'סוגרים שבוע עם ישי כהן'

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר