ריאיון באולפן

וריאנט האומיקרון; פרופ' יונתן הלוי אופטימי

הווריאנט שמדאיג את העולם והסיבה לאופטימיות; יעילות החיסון ומבצע חיסון הילדים; האיומים על הרופאים ומאבק מתנגדי החיסונים • נשיא בית החולים 'שערי צדק', פרופסור יונתן הלוי, בריאיון לישי כהן באולפן 'כיכר השבת' (בריאות)

ישי כהן | כיכר השבת |
(מפיק: איציק אוחנה. ניהול אולפן: ליאור מזרחי)

שבוע לאחר שוריאנט האומיקרון פרץ לחיינו, פרופסור יונתן הלוי, נשיא בית החולים 'שערי צדק', התארח באולפן 'כיכר השבת' והסביר מדוע הוא אופטימי. צפו בריאיון המלא.

קטע מהריאיון

לדבריו: "אנחנו לא רואים התפרצויות המוניות. אני לא מדבר על הארץ, שבה היה ייבוא של כמה וריאנטים ועדיין לא רואים הדבקה קהילתית שזה גם הישג. אני מדבר על גרמניה, צרפת ואנגליה ששם הגיע הווריאנט – ואנחנו לא שומעים על 500 מקרים ביום, ולא על בתי חולים מלאים. כך גם פה בארץ. לפחות בינתיים יש סיבה לאופטימיות".

פרופסור יונתן הלוי בריאיון לישי כהן

מה אנחנו יודעים לגבי הווריאנט החדש?

"יש שלוש שאלות לגביו: האם הוא מדבק יותר, האם המחלה שלו קשה יותר והאם הוא רגיש או עמיד לחיסון. כל יום שחולף אומר לנו: הוא כנראה מתפשט מהר יותר, כי ראינו את זה בדרום אפריקה, ויכול להיות שנראה את זה בימים הקרובים בצרפת; אין לנו שום מידע שהוא יותר אגרסיבי כי לא שומעים בדרום אפריקה על בתי חולים שמתמלאים".

אנחנו לא יודעים שהווריאנט החדש גורם לתחלואה קשה יותר

"נכון. לכן אין סיבה לפאניקה. גם לגבי החיסון: אני חושב שהוא מקנה הגנה - קשה לומר באיזה שיעור מול הדלתא, אבל מיום ליום אפשר להיות יותר אופטימיים".

צפו בריאיון המלא

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר