דרמה במרכז היהודי

אקדח ופתק עם איום המתין לרב מחוץ לבית

אקדח, פיסת נייר עם איום, ותעודות מזהות שהונפקו במדינה עוינת - זה מה שגילה הרב החסידי, בין ביתו הפרטי ובין המרכז היהודי שאותו הוא מפעיל • משם זה הפך לסדרת הנחיות (בעולם)

שלמה מן | כיכר השבת |
האקדח והפתק שנמצאו מחוץ לבית השליח (צילום: C.W.A)

אירוע חריג ומסוכן אירע לאחרונה לאחד משלוחי ורבני חב"ד ברחבי העולם. את פרטי המקרה החריג, שנחשף היום (שלישי), ניצלו באגף הבטיחות של שלוחי חב"ד כדי לרענן את נהלי הבטיחות בערים שמתגוררים בהם לא מעט אנטישמים.

המקרה אירע בשעה חמש לפנות בוקר של יום שישי האחרון, כ"ב בכסלו. השליח, שמקומו נותר חשאי, קיבל הודעה מצוות השמירה שלו על תיק חשוד שהושלך בפתח המתחם המשותף של ביתו הפרטי והבית חב"ד. לאחר שהשליח יצא החוצה, הוא מצא במקום את התיק ובתוכו: אקדח, פתק עם איום, ותעודות מזהות שהונפקו במדינה עוינת.

לאחר שהשליח יצר קשר עם אנשי האגף המאבטח את שלוחי חב"ד הומלץ לו להישאר בחדר מבטחים בביתו עד להגעת כוחות משטרה מקומיים על מנת שיבדקו את התיק ותכולתו, וימשיכו בחקירת האירוע.

כוחות המשטרה המקומיים הגיעו למקום לאחר המתנה ארוכה, ופתחו בחקירת פרטי האירוע אשר עדיין מתנהלת בימים אלו. בחסדי שמים אירוע זה הסתיים ללא נפגעים ומקבל את היחס והמעקב הראוי לו על מנת להסיר את האיום.

במכתב ששיגרו היום לשלוחי חב"ד, המליצו באגף האבטחה להציב שומר בבית חב"ד בקביעות. עוד המליצו כי בעת שקורה מקרה של תיק חשוד, אסור בתכלית האיסור להתקרב אל התיק לפני שבדק אותו חבלן מקומי.

עוד חשפו כי באותו בית חב"ד שבו אירע המקרה לא הותקנו מצלמות אבטחה - מה שהקשה על חקירת האירוע ותפיסת האנשים האחראים. "מומלץ מאד להתקין בסביבתו החיצונית של כל בית חב"ד מצלמות אבטחה", נכתב לשלוחי חב"ד. "למצלמות האבטחה יש אפקט נוסף בעצם קיומן בסביבת הבית חב"ד, בכך שהן מרתיעות ואף מקשות על פוגעים פוטנציאליים לממש את כוונותיהם. אנו ממליצים להתקין מצלמות אבטחה בסביבתו החיצונית של כל בית חב"ד".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר