"תהיה הטובה בעולם"

בקרוב: הימ"מ תהפוך ליחידה למאבק בטרור

ראש הממשלה, נפתלי בנט, הכריז בטקס הסמכת לוחמים, על הגדרתה של היחידה המשטרתית המיוחדת כיחידה הלאומית למאבק בטרור, ההחלטה תובא לאישור הקבינט (חדשות, ארץ)

בנט עם הלוחמים (צילומים: קובי גדעון/ לע"מ)

ראש הממשלה, נפתלי בנט, הכריז היום (רביעי) בטקס הסמכת לוחמים, על הגדרתה של היחידה המשטרתית המיוחדת (ימ"מ) כיחידה הלאומית למאבק בטרור.

הטקס נערך במעמד השר לביטחון פנים, עמר בר-לב, שר התקשורת, יועז הנדל, השר לשירותי דת, מתן כהנא, מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב יעקב שבתאי, ראש השב"כ, רונן בר, מפקד מג"ב, ניצב אמיר כהן, מפקד הימ"מ, נצ"מ ח', לוחמי היחידה ובני משפחותיהם, ובכירים נוספים.

ההחלטה נסמכת על עבודת מטה שהוביל המל"ל בשנים האחרונות, אשר המליצה על קידום המהלך. ובהתאם לכך בתיאום עם שר הביטחון, השר לביטחון הפנים ומפכ"ל המשטרה יוקצו 10 מיליון ש"ח מתקציב משרד רה"מ בשנת 2022 לחיזוק היחידה, עיבוי המערך הלוחם, הגדלת כח האדם ושדרוג הכשירות המבצעית, בדגש על אמצעי לחימה ותשתיות האימונים.

ההחלטה תובא לאישור ועדת השרים לביטחון לאומי (הקבינט המדיני-ביטחוני) באחת מישיבותיה הקרובות.

ראש הממשלה, נפתלי בנט, בטקס הסמכת לוחמי היחידה הסביר את ההחלטה: "כבר שנים רבות בהן מרכזת הימ"מ, מגוון יכולות ואמצעים ייחודיים ללחימה נגד טרור ואירועי פשיעה מורכבים, וכל זאת – בזמינות מלאה ומיידית ובאיכות ביצוע גבוהה".

"הימ"מ נושאת בחלק נכבד מן הפעילות המבצעית של המשטרה והכוחות המיוחדים - בחילוץ בני ערובה במתארים שגרתיים יותר ושגרתיים פחות, בסיכול טרור ובלחימה בתשתיותיו, ביכולת לבצע מעצרים בסיכון גבוה, בעולם הפשיעה החמורה, בכל התחומים הללו יודעת מדינת ישראל, יודעים קברניטיה לאורך השנים, כי יש להם על מי לסמוך. כדי להביא את יתרונותיה לכדי מיצוי מרבי, פועלת הימ"מ בשיתוף כלל גורמי הביטחון והמודיעין – צה"ל, שירות הביטחון הכללי והמוסד".

"רבותיי", הודיע בנט, "אני שמח להודיע כאן היום על החלטתי להגדיר את הימ"מ כיחידה הלאומית למאבק בטרור של מדינת ישראל. ההחלטה תובא לקבינט בקרוב. המטרה שלי היא שהימ"מ תהיה היחידה הטובה בעולם ללוחמה בטרור, ואתם האנשים הנכונים למשימה".

"ההכרזה הזאת מבטאת את ההערכה הרבה שרוחשים המדינה ואזרחיה לפועלה רב השנים של הימ"מ", הוסיף בנט, "ההכרזה הזאת מגלמת הוקרה עצומה ותודה על חירוף הנפש, על המסירות ועל הדבקות במשימה – המאפיינות את הימ"מ עוד מימיה הראשונים. אני רוצה לומר גם בנימה אישית, אתם מחזיקים ערכים מאוד מיוחדים של ענווה, אין משימה שהיא גבוהה או נמוכה לכם מדי, של מסירות, של יכולת להגיע מאוד רחוק עם אמצעים לא רבים. במסגרת ההחלטה הזו, נגדיל באופן משמעותי את האמצעים.

לסיום ביקש לברך: "אני מבקש לברך אתכם, את מפקדי היחידה ולוחמיה, ביום החגיגי והחשוב הזה, ולהודות לכם מעומק הלב, בשם כל אזרחי ישראל - על ימים ולילות של עשייה אמיצה ונחושה למען כולנו".

"אני רוצה להודות", הוסיף, "לשר לביטחון הפנים, עמר בר-לב, למפכ"ל המשטרה, רב-ניצב יעקב שבתאי, ולמפקד הימ"מ, ניצב-משנה ח', למפקד משמר הגבול, שהיו שותפים למהלך, ויובילו אותו הלכה למעשה. תודה לכולכם, חג חנוכה שמח".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר