פרסום ראשון

רפורמה בדרך; כהנא שוקל לשנות את שיטת בחירת הדיינים

בניסיון להשיג רוב ודאי לבחירת דיינים לבית הדין הגדול, השר לשירותי דת מתן כהנא שוקל לשנות את שיטת הבחירה כך שלצורך בחירת דיין לביה"ד הגדול יהיה אפשר להסתפק ברוב של דיין מחוזי (פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |
מתן כהנא (צילום: Olivier Fitoussi/FLASH90)

חברי הוועדה למינוי דיינים קיבלו הזמנה לכינוס הוועדה בעוד כשבוע, טרם ברור האם הוועדה אכן תתכנס או ששוב יודיעו על דיחוי נוסף בכינוס.

אך ל'כיכר השבת' נודע כי במהלך הכינוס המתוכנן חברי הוועדה ייחשפו לחוק חדש אותו צפוי לקדם השר מתן כהנא, יו"ר הוועדה. חוק שייקבע כי בכדי לבחור דיין לבית הדין הגדול, אפשר להסתפק ברוב של מינוי דיין לבית הדין המחוזי.

במצב הנוכחי, למרות השליטה הכמעט מוחלטת של כהנא בוועדה - לאחר שהסיעות החרדיות לא זכו לייצוג בוועדה, עדיין הוא צפוי להתקשות למנות דיינים לבית הדין הגדול מבלי להגיע להסכמה עם הרבנים הראשיים לישראל.

כהנא שמנסה לקדם את אחד מהדיינים מהציונות הדתית - סביבו ישנה מחלוקת בשל פסק דין שפרסם בשנה האחרונה - מבקש כעת לשנות את החוק, שיספיק רוב של שבעה חברי ועדה ולא רוב של עשרה, כפי שהחוק מחייב כיום.

כזכור, לפני כשבועיים הוועדה התכנסה באמצעות ה'זום', בכדי להאריך את כהונתם של דיינים עמיתים. אך הראשון לציון והרב הראשי, הגאון רבי יצחק יוסף, בחר להחרים את דיון הוועדה.

בחודש שעבר נחשף לראשונה ב'כיכר השבת' כי הראש"ל החליט להחרים את דיוני הוועדה. גורם בכיר ברבנות הראשית הסביר את הצעד החריג ואמר ל'כיכר השבת': "בהיות ושר הדתות ממשיך לקעקע את כל ענייני הרבנות ורוצה שרבני ערים יגיירו מאות אלפים מעולי רוסיה הגויים לצד הרצון לתת את הכותל לרפורמים, אין סיבה לקיים איתו כל שיח".

הבכיר ברבנות המשיך להסביר את החלטת הראשון לציון להחרים את דיוני הוועדה למינוי דיינים: "השר כהנא רוצה שכהן וגרושה וממזרים יתחתנו בשגרירות קפריסין בישראל. הוא הרס את הכשרות. על פי החלטתו, הרב דוד סתיו מצהר - ייתן כשרות כפי מה שבא לו בכל ערי הארץ.

"כהנא רוצה למנות דיינים לבית הדין האזורי ולבית הדין הגדול שדעת גדולי ישראל אינה נוחה מהן. מרן הגר"ע יוסף אמר שעדיך שלא ימונו כלל דיינים מאשר למנות אותם".

"מכל הסיבות הנ"ל", מסכם הבכיר ברבנות: "הראשון לציון החליט להחרים את דיוני הוועדה, אלא אם כן כהנא יחזור בתשובה ויפסיק לשנוא חרדים, דבר שאין לזה שום סיכוי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר