מפחיתים סיכון

בהלת האומיקרון: ארה"ב מחמירה נהלי הכניסה למחוסנים

החל מיום שני הבא, גם מחוסנים באופן מלא יצטרכו להציג בדיקת קורונה שלילית שבוצעה 24 שעות לפני הטיסה. בנוסף חובת חיסון בניו יורק לכל אנשי החינוך גם הפרטיים (בעולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

המרכז האמריקני לבקרת מחלות ומניעתן (CDC) הודיע כי החל מיום שני הקרוב כל מי שירצה להיכנס לארה"ב יצטרך להציג עם כניסתו בדיקת קורונה שלילית שבוצעה 24 שעות לפני הטיסה, גם אם הוא מחוסן באופן מלא, וללא קשר לאזרחות שבה הוא מחזיק.

עד כה, מחוסנים שנכנסו לארה"ב היו יכולים להציג בדיקה שבוצעה שלושה ימים לפני הטיסה, ורק מי שלא מחוסן היה צריך להציג בדיקה שבוצעה יום לפני הטיסה.

הסיבה ככל הנראה להחמרת הנהלים, היא החשש מהזן החדש של הנגיף ממנו כבר נמצאו כמה מקרים בארה"ב.

מושלת ניו יורק קתי הוקול הודיעה הלילה, כי חמישה מקרים של זן האומיקרון של הנגיף התגלו במדינה, ובכך עלה לתשעה מניין המאומתים לזן החדש של הנגיף בארה"ב - לאחר שארבעה מקרים התגלו קודם לכן גם בקליפורניה, קולורדו, מיניסוטה והוואי.

לאחר שבעיר ניו יורק הופעלה חובת חיסון לכל העובדים העירוניים, אמש הוחלט להחריף את המדיניות ולהכריז כי גם עובדי בתי הספר הדתיים והפרטיים (נוגע לכל מוסדות החינוך החרדי) חייבים להתחסן על מנת להמשיך בתפקידם.

על פי ההנחיות החדשות, עובד שלא יקבל לפחות מנת חיסון ראשונה עד ל20 בדצמבר יפוטר ללא פיצויים. ההנחיות החדשות ישפיעו על 56,000 עובדים (כמובן רובם לא חרדים).

עסקנים וארגונים חרדים תקפו את ההחלטה, שלדבריהם עלולה להותיר את מוסדות החינוך ללא צוות באמצע השנה.

"אנו תומכים ומעודדים התחסנות בבתי הספר, אבל רוב בתי הספר לא רואים את החיסונים כעניין ממשלתי אלא כנושא הנתון לבחירה אישית", הסביר העסקן הרב דוד צוויבל, העומד בראש וועדה המאגדת בתי ספר פרטיים בניו יורק.

הרב צוויבל הוסיף, כי חובת החיסון "עלולה להיות הרסנית לבתי הספר שלנו ולתלמידיהם, בגלל הקושי למצוא מורים חדשים ואיכותיים באמצע שנת הלימודים. יש בתי ספר שיתכן שייאלצו להיסגר בשל המחסור החמור באנשי הוראה וחינוך".

חבר מועצת העיר החרדי, קלמן יגר, הוסיף כי "לעירייה אין סמכות חוקית להפעיל כללים אלו על מוסדות דת ובתי ספר השייכים לגופים פרטיים. הדבר רק יוביל לעוד מאבק בבית המשפט, שבו עיריית ניו יורק שוב תפסיד".

גם באירופה המצב לא טוב כעת, בגרמניה דווח כי ביממה האחרונה אובחנו 74,352 חיוביים לקורונה ו-390 מתו כתוצאה מסיבוכי הנגיף. מפרוץ המגפה, 6,051,560 בני אדם במדינה נדבקו בקורונה, מהם 102,568 מתו. בעקבות הנתונים בגרמניה מתכוונים להטיל הגבלות על לא מחוסנים שלא יוכלו להיכנס לחנויות ולאירועים המוניים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר