ראש ישיבה ורב שכונה

אבל בחיפה: הגאון רבי שרגא דוד כץ זצ"ל

אבל בעיר חיפה עם פטירתו של הגאון רבי שרגא דוד כץ זצ"ל, ראש ישיבת 'משכן יעקב' ומרבני העיר, והוא בן 89 בפטירתו; במרוצת השנים העמיד אלפי תלמידים; הלוויתו הערב (חרדים)

שימי שפר | כיכר השבת |
הגאון רבי שרגא דוד כץ זצ"ל (צילום: באדיבות המשפחה)

אבל בעיר חיפה עם פטירתו של הגאון רבי שרגא דוד כץ זצ"ל, ראש ישיבת 'משכן יעקב' ומרבני העיר, והוא בן 89 בפטירתו.

המנוח זצ"ל, נולד בהונגריה לאביו הרב שמעיה כץ ז"ל, ובהיותו בן 5 עלה לארץ ישראל והתגורר בעיר חיפה.

בצעירותו, למד הגרש"ד ז"ל אצל מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן זצוק"ל, והיה מראשוני תלמידיו, ולאחר מכן הוא למד בישיבת פוניבז', והיה מגדולי תלמידיו של הרב מפוניבז', שאף הגיע במיוחד לחיפה כדי לשמש סנדק בברית לאחד מבני המשפחה.

בהגיעו לפרקו, נישא לרעייתו החשובה חנה כץ, בתו של ח"כ לשעבר יעקב כץ ממפלגת פאג"י דאז ומעסקני העיר חיפה. כשהיה בן 28 בלבד הוא מונה לרב שכונת רמות רמז בחיפה, לצד לימוד בחברותא עם הגרב"ד פוברסקי, ועם עוד גדולי ישראל וראשי ישיבות.

במקביל הוא פתח את הישיבה הקטנה - 'משכן יעקב', שהיתה מהישיבות הוותיקות בארץ, אשר חינכה אלפי בחורים ותלמידים, ובמשך השנים הוא מונה לרב שכונת הר הכרמל בחיפה, תפקיד שבו שימש עד לפטירתו.

בפטירתו, הותיר אחריו ראש הישיבה ארבעה ילדים, בהם את בנו הרב חיים כץ, שממלא את מקומו בתפקיד תורני בישיבה; הרב אברהם יעקב, רב בית כנסת בשכונת נווה יעקב בירושלים; בתו, אשת הרב שאול כהן, מראשי הכולל בשכונת נחלת הלוויים בחיפה; ובתו אשת הרב אברהם בן שלום, ראש כולל מוכר מאד בשכונת נווה שאנן בחיפה, נכדים וצאצאים ההולכים בדרך התורה.

ההלווייה תתקיים הערב בשעה 20:00 בבית העלמין הישן בחיפה, שם הוא יטמן.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר