רפורמת הגיור

הרבנים באירופה לבנט וכהנא: "חוק הגיור יביא להתבוללות"

נשיא ועידת רבני אירופה, הגאון רבי פנחס גולדשמידט וראשי הוועידה, כתבו מכתב חריף לבנט וכהנא נגד רפורמת הגיור; "עשרות אלפי צעירים מישראל מסתובבים כיום באירופה, רבים מהם לומדים שם באוניברסיטאות, ומתכננים לחזור לארץ בסיום לימודיהם", נכתב (חדשות)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
בביקור הועדה המתמדת בישראל. (צילום ארכיון: אלי איטקין)

ראשי רבני ועידת רבני אירופה, יצאו בכתב חריף, הממוען לראש הממשלה בנט ולשר הדתות כהנא, בו בם תוקפים את רפורמת הגיור המתוכננת של השר כהנא.

על המכתב החריף, חתומים נשיא הוועידה הגאון רבי פנחס גולדשמידט, יו"ר הוועדה המתמדת, הגאון רבי מנחם געללי והמנהל הרבני הגאון רבי משה לבל.

"אנו פונים אליכם כגוף המרכזי המייצג את מערכות הרבנות הראשיות והקהילות הכלליות באירופה, בנושא שעל סדר היום הציבורי בישראל ה"ה השינוי במדיניות הגיורים, קהילותינו קשורות בטבורן לישראל ואזנינו כרויות לנעשה בה", כותבים הרבנים בפתח המכתב.

"אולם", מוסיפים הרבנים, "אין דרכנו להתערב ולהביע דעות בנעשה בישראל אבל שונה הוא הנושא הנידון המשליך ישירות על עתיד העם היהודי באשר הוא, ואנו מרגישים חובה מוסרית להתריע בפניכם על הסכנה העצומה הטמונה בה".

"ראשית נאמר כי אנו רואים חשיבות רבה בקו שאתם מובילים ומשקיעים בו רבות בהידוק הקשר והערבות ההדדית בין ישראל לתפוצות. וכאן גם המקום להביע הערכתנו והוקרתנו לחוק החשוב 'שיפוט בתי הדין הרבניים' שהתקבל השבוע בכנסת, חוק המהווה בשורה של ממש למאות נשים מעוכבות גט בעולם היהודי, ומהוה גם מסר חשוב לערבות עמינו עם אחד".

עוד כותבים הרבנים: "אנו רבני אירופה עומדים בחזית מול בעיות התבוללות קשה בקרב צעירי עמינו ורבני הקהילות שלנו המודאגים מאד להמשך קיומו של העם היהודי ועסוקים בין היתר בנושא הגיור יומם ולילה. ולדוגמא, קהילות באירופה שחשבו להתמודד עם בעיית ההתבוללות דרך הנמכת הרף הנדרש לגיור בכלל ולגיורי קטינים בפרט, הגיעו למסקנה לאחר שנים רבות וגם בהתייעצות עם מומחים מהשורה הראשונה בתחום הסטטיסטיקה שזה רק גורם
מדרבן לעידוד הנוער להתבוללות".

"עשרות אלפי צעירים מישראל מסתובבים כיום באירופה, רבים מהם לומדים שם באוניברסיטאות, ומתכננים לחזור לארץ בסיום לימודיהם, חלקם פוקדים את הקהילות שלנו בחגים ומועדי ישראל, אנו מתריעים בפניכם כי כל מסר של הקלה ורפורמה בהליך הגיור יתקבל אצלם כלגיטימיות של שבירת החומות, וכי ישנה סכנה מוחשית של התבוללות בקרב הצעירים האלו."

"אנו רואים בגיור תנאי הכרחי להשתלבות של הגר ומשפחתו בעם היהודי שיהיה שותף פעיל בחיי הקהילה היהודית ומוסדותיה, ובהענקת חינוך יהודי לילדיו, ולכן רק גיור שמתבצע בתוך הקהילה ע"י בית הדין של הקהילה המקומית המלווה את התהליך מתחילתו ועד סופו יכול להצליח ולהביא להמשכיות ולתוצאות אפקטיביות".

"השינוי המוצע עתה", מבהירים הרבנים: " עלול אף לגרום לבני אירופה רבים המתקשים לבצע גיור מסודר בקהילתם, לפרוץ את הסכר המוצב בפניהם באירופה, לקפוץ לישראל ולחזור משם עם תעודות גיור. בעבר הרחוק למצער נערמו מכשולים רבים כאשר רבנים מישראל היו קופצים לתפוצות מבלי להכיר את מורכבות הנושא על כל היבטיו ועורכים שם גיורים באופן פרטי, במשך השנים האחרונות בהידברות עם הרבנות הראשית לישראל, דבר זה הופסק לחלוטין,
מתוך הבנה שגיור צריך להתנהל אך ורק ע"י גוף ממלכתי חזק ומאוחד".

"כאמור, היות והחלטתכם בנושא הגיור תהיה לה השפעה אדירה ומכרעת להמשך קיום הקהילות שלנו, ולעתידם של אותם עשרות אלפי ישראלים הפזורים באירופה, ועלולה להחליש את המלחמה המתמדת שלנו נגד ההתבוללות, באשר עיני כולם לציון צופיה, אנו מתריעים בפניכם שלא לערוך כל שינוי בנושא העלול להמיט אסון קיומי חלילה על
חיי קהילותינו".

"קשה לנו להרחיב את הנושא במכתב קצר זה, אך יש לנו עמדה מגובשת מאד בנושא, ואנו מבקשים שקולנו זה ישמע ויהדהד בפניכם לפני שאתם מחליטים על שינויים דרמטיים בנושא שלא נוגעים רק למרקם החברתי בישראל אלא אמורים אף להשליך על חיי היהודים בגולה, ועל האחריות המשותפת שלנו בהתמודדות בחזית המאבק על שמירת צביון עמנו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר