בצל התפשטות האומיקרון

כך נערכים במשרד החינוך לחזרת התלמידים ללימודים

כשני מיליון תלמידים ישובו מחופשת החנוכה לשגרת לימודים בבתי הספר ובגני הילדים. במשרד החינוך נערכים עם ההנחיות בכדי להבטיח מסגרת לימודים רציפה ובטוחה (בארץ)

דוד הכהן | כיכר השבת |
(צילום: Gershon Elinson/Flash90)

כשני מיליון תלמידים ישובו לשגרת לימודים בבתי הספר ובגני הילדים ועל רקע נגיף הקורונה וזן ה'אומיקרון' המתפשט, במשרד החינוך נערכים בכדי להבטיח מסגרת לימודים רציפה ובטוחה עם שורה ארוכה של פעולות הגנה משולבות.

במסגרת ההיערכות, חולקו כ- 900,000 ערכות אנטיגן לילדי הגנים ולתלמידי כיתות א'-ו', כשתלמידים מחוסנים ומחלימים לא ידרשו לבצע בדיקת אנטיגן וכן תלמידי המגזר הערבי שהמשיכו בלימודיהם ולא יצאו לחופשה, תלמידים שהתוצאה שלהם תהיה חיובית יישארו בבית.

מודל הכיתה הירוקה ימשיך לפעול בבתי הספר היסודיים ובגני הילדים ב-243 רשויות ירוקות וצהובות. בהתאם למודל, מרגע שהתגלה מאומת בכיתה, התלמידים וצוותי החינוך מבצעים רצף של בדיקות לאורך שבע ימים לצורך גילוי תחלואה בנגיף.

נאמני הקורונה מסייעים למנהלים באכיפה של נהלי הבריאות ובשמירה על אורחות החיים בתוך מוסדות החינוך. כמו-כן, מונו נאמני קרונה רשותיים לגני הילדים, שמסייעים לגננות ולרשויות המקומיות באכיפת נהלי הבריאות ובשמירה על אורחות החיים בגנים.

כמו כן, 750 מסגרות חינוך ב-190 רשויות מקומיות ברחבי הארץ נכללים בתכנית 'מגן חינוך', שבמסגרתה מתבצעות בדיקות יזומות בבתי הספר לאיתור מוקדם של תחלואה, הבדיקות מתבצעות בתדירות של פעם בשבוע.

במסגרת ההיערכות, משרד החינוך החל בהתקנה של מטהרי אוויר, כחלק מפיילוט שמתבצע במוסדות החינוך לשיפור איכות האוויר. עד עתה הותקנו מטהרי אוויר ב-32 כיתות לימוד. במאות כיתות לימוד נוספות ההתקנה צפויה להתבצע בימים הקרובים.

לצד שכבות ההגנה וההקפדה על כללי ההתנהגות הקבועים של שגרת הקורונה ועטית המסכות, נמשך מאמץ החיסונים הלאומי בילדים בגיל 5-11, כשעד כה 24% מתלמידי כיתות א'-ו' הם מחוסנים ומחלימים.

שרת החינוך יפעת שאשא ביטון אמרה: "מוסדות החינוך מהווים את העוגן המרכזי לחיזוק החוסן הרגשי והחברתי של תלמידי ישראל, ולכן אנחנו ממשיכים לנקוט בכל הפעולות הנדרשות כדי להבטיח את רצף ושגרת הלימודים של ילדי ישראל, תוך הקפדה ושמירה על כללי הבריאות בגנים ובבתי הספר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר