האם יציאה מהבית עם שיער רטוב באמת גורמת לשפעת?

רחצנו את הילדים ויצאנו מהבית, כשלפתע עלתה בראשנו המחשבה שיציאה עם שיער רטוב יכולה לגרום לחולי, כי כך אמא תמיד אומרת. האם היא צודקת או שמא מדובר באגדה? הלכנו לשאול מומחה (בריאות)

אביטל לוי | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

אמש חזרנו מחתונה מאוחר בלילה והנחנו את הקטנים במיטותיהם, בלי מקלחת. הבוקר רחצנו אותם ויצאנו מהבית, כשלפתע עלתה בראשנו המחשבה שאסור לצאת עם שיער רטוב כי הוא יכול לגרום לחולי, שהרי כך אמא טפטפה לנו לראש במשך כל הילדות. אז האם היא צודקת או שמא מדובר באגדה ותו לא? הלכנו לשאול מומחה.

ד"ר ויווק צ'ריאן, רופא פנימי, אומר שלמרות שרבים מאתנו גדלים עם הרעיון הזה כעובדה מוגמרת, זהו למעשה רק מיתוס. "האמת היא ששיער רטוב לא יגרום לכם לפתח שפעת", הוא טוען. "שפעת נגרמת על ידי וירוסים, אז אתם לא יכולים להצטנן פשוט בעקבות יציאה החוצה עם שיער רטוב". במקום זאת, שפעת מועברת כאשר אנשים חולים משתעלים או מתעטשים ואתם נמצאים בקרבת מקומם.

אז מאיפה המיתוס הזה מגיע? למה הוא נחקק לכולנו בתודעה? ד"ר צ'ריאן חושב שמקורו כנראה קשור לאנשים שמשייכים את השהיה בחוץ במהלך החורף לפעולה שבה יש סיכוי גבוה יותר להיחשף לחיידקים. כמו כן, לווירוסים - במיוחד לצינון ושפעת מצויה - יש נטייה להשתולל יותר בעונות הקרות, כאשר אנו מבלים זמן רב יותר בתוך חללים סגורים, דבר שמאפשר להם להתפשט ביתר קלות, הוא מוסיף.

אממה, יש מעט אמת בהנחה השגויה הזו: אם אתם מתקררים כל כך, כמו ברמות של היפותרמיה, זה יכול להחליש את המערכת החיסונית שלכם ולגרום לכם לזיהומים בדרכי הנשימה, מציין ד"ר צ'ריאן. הסבירות שתחוו כזה דבר בגלל יציאה אחת עם שיער לח? קטנה עד לא קיימת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר