"לא נולד ממנו אפילו עכברון"

הקלטות מנדלבליט נחשפות: זועם על הפעולות בתיק דרעי

מצהיר כי אין שחר לטענות לשוחד, אבל מתעקש שישנן עבירות אחרות: כשלושה חודשים לפני שהוא מסיים את תפקידו, היועמ"ש נשמע בהקלטות מעוניין להכריע בחשדות נגד שר הפנים לשעבר (ארץ)

דוד הכהן | כיכר השבת |
יו"ר ש"ס אריה דרעי. לקראת הכרעה בתיקיו (צילום: Miriam Alster/Flash90 וחיים גולדברג כיכר השבת)

היועץ המשפטי לממשלה, הד"ר אביחי מנדלבליט, ניהל במהלך כהונתו חקירות והגשות כתבי אישום נגד כמה מן הבכירים שלהם ייעץ משפטית מתוקף תפקידו, בראשם ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו ושר הפנים לשעבר אריה דרעי.

בשונה מתיקי ראש האופוזיציה נתניהו, שהוכרעו על ידי היועמ"ש לפני זמן רב וכבר נמצאים בבית המשפט, תיק יו"ר ש"ס טרם הוכרע, זאת בזמן שלמנדלבליט נותרו כשלושה חודשים לפני שיפנה את מקומו ברחוב צאלח א-דין ליועץ משפטי חדש.

נציין כי במצב הנוכחי, הפרקליטות מציעה לשר הפנים לשעבר עסקת טיעון לפיה יורשע דרעי בעבירת מס מופחתת, אבל בתמורה יסכים לשאת עימו את עונש הקלון, וייאלץ לנטוש את הזירה הציבורית לשבע שנים לפחות, אחרי ההפסקה הקודמת שנכפתה עליו כשישב בכלא.

דרעי, מצדו, מבטל כל הצעה כזו - ואף מוכן ללכת לבית המשפט, ובלבד שלא לקבל את עונש הקלון.

היועמ"ש מנדלבליט. עדיין משוכנע שניתן להשיג הרשעה (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)

בהקלטות שנחשפו הערב (רביעי) ב'חדשות 12' נשמע מנדלבליט זועם על הדרך בה התנהלו הפרקליטות והמשטרה בתחילת חקירת תיק דרעי, אבל עדיין מעריך שניתן להגיע להרשעה, בעבירות אחרות שהתגלו.

"אני חושב שהתוצאה רעה שזה לקח כל כך הרבה זמן. תיק דרעי בא אליי כתיק שחיתות חמור מאוד, אבל לא נולד ממנו אפילו עכברון. זאת אומרת כלום, פשוט כלום", הודה היועץ המשפטי, והסביר מדוע החליט להוציא מכתב האישום המתוכנן את העבירה החמורה.

בשלב זה נשמע מנדלבליט מסביר מדוע מסרב לסגור לחלוטין את תיק החקירה נגד יו"ר ש"ס: "מהחקירה הזו הגענו לסיפורים אחרים, שאי אפשר להתעלם מהם, ויש סיכוי סביר להרשעה לדעתי. אני מתכוון שתהיה הכרעה בדבר הזה, לכאן או לכאן, לפני שאני מסיים את התפקיד (פחות משלושה חודשים, כאמור. ד"ה)".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר