"פה בשביל להישאר"

יאיר לפיד: "סגרנו חצי שנה, נסגור גם ארבע"

בפתח ישיבת סיעת יש עתיד, אמר שר החוץ לפיד, כי הממשלה עשתה ב-6 חודשים מה שלא עשו שש שנים. כמו כן, התייחס למתווה הכותל, חוק הגיוס והבחירות הפנימיות במפלגתו (ארץ)

רפאל כהן | כיכר השבת |
יאיר לפיד בישיבת סיעה, היום (צילום: ערוץ כנסת)

שר החוץ וראש הממשלה החליפי, התייחס היום (שני) בפתח ישיבת סיעת יש עתיד בכנסת, לנושאים; חוק הגיוס, מתווה הכותל, מטוס כנף ציון והבחירות הפנימיות ביש עתיד.

"זו הממשלה הנכונה לעם ישראל ולמדינת ישראל", פתח לפיד את נאומו, "מה שעשינו בששה חודשים, לא עשו פה בשש שנים. לפני חצי שנה כולם הסבירו לי שהממשלה לא תקום. קמה. אחר כך אמרו שהיא לא תסיים את החודש הראשון. סיימה. אז הסבירו שלא נגיע לפגרה. הגענו. אז אמרו שלא יעבור התקציב. עבר. הממשלה הזו פה בשביל להישאר".

"העברנו את תקציב הרפורמות הגדול בתולדות המדינה. הגירעון ירד. האבטלה ירדה. הכלכלה חזרה לפעול. בלמנו את הקורונה בלי יום אחד של סגר. היינו הראשונים בעולם עם חיסוני ה"בוסטר". צה"ל חזק מאי פעם. שיתוף הפעולה עם השב"כ, המוסד והמשטרה טוב מאי פעם. העלינו את שכר החיילים הסדירים. הוצאנו לדרך את פרוייקט מיגון הצפון, את הקמת קריית המודיעין בדרום".

לפיד אף אמר: "שיפרנו באופן דרמטי את היחסים עם ארצות הברית (למרות היחסים הפושרים בין ביידן לבנט. ר"כ), עם אירופה, עם מצרים וירדן. פתחנו שגריריות ונציגויות במרוקו, באמירויות, בבחריין. עשרות מדינות החרימו ביוזמתנו את ועידת דרבן האנטישמית".

"ויש", הוסיף לפיד, "עוד דבר אחד שעשינו: הצלנו את הדמוקרטיה הישראלית. אם הממשלה הזו לא היתה קמה, ישראל היתה מדינה עם שלטון מושחת, פלילי, לא דמוקרטי, מפולג, אלים ומכור לשנאה. במקום זה יש לנו ממשלה אופטימית, מתפקדת, שעושה דברים גדולים. עושים הכל יחד. בחברות. בלי גניבת קרדיטים. מתוך הבנה שמדינת ישראל חשובה יותר, הטוב המשותף חשוב יותר מכל ההבדלים בינינו".

בנוגע לשאלת "כיכר השבת", על חוק הגיוס, השיב השר לפיד, "חוק הגיוס שמובא כעת הוא פשרה. אנחנו מאמינים שהוא החוק הנכון, כי הוא נכתב ע"י מערכת הביטחון".

על הבחירות הפנימיות במפלגת יש עתיד, אמר לפיד: "הייתי שמח אם מישהו היה מתחרה מולי על ראשות המפלגה, אבל זה תהליך. מעריך שבפעם הבאה מישהו ירוץ נגדי".

לגבי המטוס של ראש הממשלה, אמר לפיד: "צריך למכור את מטוס כנף ציון. הוא יעלה יותר מכל כמה מטוסים שנחכור".

"מתווה הכותל חשוב וטוב, אבל לא את הכל ניתן לעשות בבת אחת", הסביר לפיד והתייחס גם לסערה עם טראמפ כשאמר: "ראש האופוזיציה נתניהו צדק כשבירך את הנשיא ביידן בהיבחרו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר