הצבעות עד חמש בבוקר

לילה סוער במליאה: נתניהו רץ להצביע; גנץ ובנט היו ביציע

בשל היעדרותה של ח"כ פינטו מההצבעות, חברי הכנסת עברו לילה של הצבעות - שחלקן עברו על חודו של קול • מדוע נתניהו רץ להצבעות, אמסלם נכנס עם ויסקי? וההצבעות מהיציע | סיכום (ארץ)

יוני גבאי | כיכר השבת |
נתניהו רץ (צילום: דני שם טוב, הכנסת)

דיונים והצבעות מרתוניות לתוך הלילה: מליאת הכנסת ננעלה הבוקר (שלישי) בשעה חמש בבוקר, לאחר לילה שלם של הצבעות.

בסוף השבוע האחרון, חברת הכנסת שירלי פינטו מ'ימינה', ילדה בשעה טובה, אך למרות בקשת הקואליציה מהאופוזיציה שתסכים לקיזוז- הבקשה סורבה, ובשל כך, ההצבעות על מספר חוקים היו צמודות מאוד.

ראש הממשלה בנט ששב מביקור באיחוד האמירויות ושר הביטחון גנץ, שחזר משיחות מדיניות בארה"ב, הוזעקו לכנסת - להצבעות וישבו ביציע המבודדים, יחד עם חבר הכנסת ניר ברקת וחברת הכנסת אמילי מואטי.

נתניהו רץ להצבעה (דוברות)

במהלך הלילה, בהצבעה על חוק חומר נפץ שעבר בסופו של דבר על חודו של קול, ראש האופוזיציה בנימין נתניהו, ששהה בחדרו במשכן הכנסת, נזעק להצבעה השמית והחל לרוץ במסדרונות הכנסת, כדי להספיק להגיע ולהצביע.

חברת הכנסת שרון רופא אופיר, מ'ישראל ביתנו', קראה לעברו של חבר הכנסת דוד אמסלם, שהוצא מהמליאה בעקבות עימות עם חבר הכנסת אורבך: "אני רק תוהה האם הפעם הוא נכנס למליאה עם וויסקי או בלי וויסקי, כי פעם קודמת זה היה עם וויסקי וגרעינים. העיקר לצעוק".

שרון רופא על אמסלם

כפי שדווח מוקדם יותר, חבר הכנסת ארבל, טען שראה את שר הביטחון מפר את הבידוד, כשהוא מדבר עם חברת הכנסת בן משה ללא שמירת מרחק וללא עטיית מסכה.

החוקים שעברו

אושר בקריאה ראשונה: שוטר יוכל לבצע חיפוש בבית גם ללא צו מבית משפט, החוק המוצע נועד להעניק כלים למשטרה, שיאפשרו לה לתפוס ראיות גם בלא צו בית משפט, כאשר יש חשש שהראיות יועלמו או ישובשו. 60 חברי כנסת תמכו בהצעת החוק מול 58 שהתנגדו והיא תועבר לוועדת הכנסת שתחליט איזה ועדה תדון בהצעת החוק.

אושר בקריאה ראשונה: הארכת הוראת שעה המאפשרת הצבת חיילים ביחידות של השב"ס ומסגרות ביטחוניות אחרות. בדברי ההסבר לחוק נכתב: "העיגון בחוק של הצבת חיילים בשירות בתי הסוהר נעשה בעקבות סיכום בין משרד הביטחון וצבא ההגנה לישראל לבין המשרד לביטחון הפנים ושירות בתי הסוהר, ולפיו הועברה האחריות למכלול הטיפול באסירים הביטחוניים מידי צבא ההגנה לישראל לידי שירות בתי הסוהר. יצוין כי נושא הצבת יוצאי צבא ביחידות של שירות בתי הסוהר בכללותו והגבלת הצבתם של יוצאי הצבא ביחידות מסוימות בפרט, נבחן כל העת בידי משרד הביטחון, המשרד לביטחון הפנים, צבא ההגנה לישראל ושירות בתי הסוהר וימשיך להיבחן גם בשנים הקרובות."

אושר סופית: הארכת תוקפו של סעיף הנועד לקדם תחרות במשק הדלק. בדברי ההסבר נכתב: "בדיקה של רשות התחרות מעלה כי קיימת בעיית תחרות אזורית בין תחנות התדלוק, ובהתאם לכך בכוונתה להציע תיקון לחוק. עם זאת, מדובר בהליך חקיקה מורכב, ועד לסיומו מוצע להאריך את תוקף הסעיף הקיים, שנותן פתרון חלקי לבעיית התחרות בין תחנות התדלוק."

66 חברי כנסת תמכו בהצעת החוק מול 50 שהתנגדו והיא תועבר לוועדת הכנסת שתחליט איזה ועדה תדון בהצעת החוק.

מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת חוק חומרי נפץ, 60 חברי כנסת תמכו בהצעה מול 59 שהתנגדו והיא תועבר לוועדת הכנסת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר