הקרב על שריד בית מקדשנו

השר הבכיר מודה: "יש הוראה למסמס את 'מתווה הכותל'"

החרדים יצאו למאבק ובממשלה החליטו לדחות לפי שעה את 'מתווה הכותל'; שר בכיר מסתייג כי "לא ברור כמה זמן יהיה אפשר לדחות"; מנגד, החרדים חוששים כי מדובר בתרגיל להרדמת המאבק (ארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
הכותל המערבי (צילום: Arie Leib Abrams/Flash90)

כשבוע לאחר שהסיעות החרדיות הכריזו על יציאה למלחמה נגד רפורמות הדת של ממשלת בנט-לפיד, תוך דגש על נושא 'מתווה הכותל' וההכרה המסוכנת ברפורמים, שר בכיר בממשלה אומר בשיחה עם 'כיכר השבת' כי אכן יש הוראה 'מלמעלה' לדחות ככל הניתן את יישום המתווה.

לדברי השר: "אכן יש החלטה למסמס את נושא מתווה הכותל, לא להיכנס לעימות חזיתי על הנושא הזה". עם זאת, השר הבכיר הדגיש כי "לא ברור כמה זמן יהיה אפשר לדחות, יש את בג"צ ובתווך את גלעד קריב ואלון טל".

גם בישיבת סיעת 'יש עתיד', בתחילת השבוע, נשאל השר יאיר לפיד על הדיווחים שהממשלה מנסה לדחות את מתווה הכותל. לפיד לא הכחיש והדגיש כי בממשלה מורכבת ולא כל מה שרוצים - אפשר להעביר.

מנגד, בסיעות החרדיות יש מי שרואה בציטוטים של גורמים שונים על ניסיון לדחות את מתווה הכותל כמהלך מתוחכם להרדמת המאבק החרדי: "הם רוצים להעביר את המתווה, בנט קרוב לרפורמים יותר מאשר לדתיים והחרדים, הוא תומך במתווה יותר מלפיד וליברמן", אומר ח"כ חרדי בשיחה עם 'כיכר השבת'.

לדבריו: "הם הבינו שנושא הכותל יכול להוביל למחאה של מאות אלפים שיזעקו נגד חילול הכותל ולכן הם מנסים לספר לציבור שיש ניסיון לדחות את יישום המתווה, זה מהלך מתוחכם ומחושב כדי להרדים את המחאה".

ח"כ בן צור בהתייחסות למתווה הכותל

כזכור, בשבוע שעבר איים ח"כ יואב בן צור, בריאיון באולפן 'כיכר השבת' כי אם יפגעו בכותל, תתקיים הפגנת ענק נגד הממשלה: "ההפגנה כדי לשמור על מתווה הכותל תכיל בתוכו ציבורים שלא ראינו מעולם בשום מקרה".

אתה אומר שנערכים לארגן הפגנה של כל הציבור המסורתי בישראל?

"אם מתווה הכותל יאושר תהיה פה הפגנה שלא הייתה כמותה במדינת ישראל מיום היווסדה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר