"אנחנו מרגישים מאוימים"

הרצח בי-ם: משפטו של שרביט נפתח; הרב ברלנד שוחרר

בבית המשפט המחוזי, נפתח היום משפטו של אחד החשודים בפרשיית הרצח בשובו בנים, המשפחות אמרו בבית המשפט; "אנחנו מדינה שהיא גן עדן לפושעים. אנחנו מרגישים מאוימים מהשחרור" (ארץ)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
מאיר שטרית ואיצי אדרי, על רקע קבלת הפנים לרב ברלנד (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

פרשיית הרצח וההיעלמות לפני 30 שנים בירושלים: בבית המשפט המחוזי בירושלים נפתח היום (רביעי) משפטו של ברוך שרביט, החשוד ברצח ניסים שטרית, במקביל, הרב אליעזר ברלנד מנהיג קהילת שובו בנים ואחד החשודים שמעורבים בפרשה שוחרר מכלא איילון.

הרב ברלנד, שנכנס לכלא לפני כחודשיים, להשלים את מאסרו במסגרת הסדר טיעון בה הורשע בעבירות של קבלת דבר במרמה, איום, עבירות מס והלבנת הון בהיקף של עשרות מיליוני שקלים. שוחרר היום בשל הליך טכני של קיצור מנהלי שנקבע לפי תקני התפוסה בבתי הסוהר.

מאות אנשים, נשים וטף מקהילת שובו בנים, המתינו לרב ביציאתו מהכלא ונערך מעמד קבלת פנים גדולה ברחוב החומה השלישית בירושלים.

קבלת הפנים לרב ברלנד בירושלים

במקביל, היום נפתח משפטו של ברוך שרביט, מקהילת שובו בנים, אחד החשודים בפרשת הרצח נסים שטרית, בבית המשפט הוקרא כתב האישום נגד שרביט.

על פי כתבי האישום נגד שרביט ונגד עוד נאשם ששמו נאסר לפרסום, שהוגשו באמצעות עורכות הדין גאולה כהן ושירה נתן, הנאשמים שותפים לרציחתו של ניסים שטרית ז"ל, כחלק מפעילותן "משמרות הצניעות" מטעם קהילת "שובו בנים" בראשה עומד הרב אליעזר ברלנד. כתבי האישום מתארים כי שטרית ז"ל נחטף והותקף על ידי אנשי "משמרות הצניעות" מספר חודשים טרם מותו, בשל חשדם כי הוא מקיים מפגשים עם בחורות, דבר המנוגד לנורמות הדתיות בהן החזיקו אנשי הקהילה".

בכתב האישום נאמר, כי "במועד שאינו ידוע - הורו הרב ברלנד וצוקר לנאשמים לגרום לשטרית "לחזור בתשובה" ולחדול מלהיפגש עם נשים. בעקבות זאת הוחלט לחטוף את המנוח, לאיים עליו ולהכות אותו ובכך לגרום לו לחדול מלהיפגש עם נשים. חסידה לשעבר בשובו בנים פיתתה את שטרית להגיע אליה הביתה. כשהגיע לדירה - התנפלו הנאשמים שאחד מהם עטה כובע גרב על שטרית והפילו אותו ארצה. הם הכו אותו בחלקי גוף שונים, כך שהיה מרותק לרצפה ולא הצליח להיחלץ".

"בשלב מסוים שני הנאשמים אומרים לשטרית ז"ל להיות בשקט כדי לא לעורר את חשדם של השכנים בבניין. הם מעלים אותו על הרכב ונוסעים ליער אשתאול סמוך לקבר דן בן יעקב. שם הם ממשיכים להכות אותו "ביודעם כי קיימת אפשרות שהמנוח ימות כתוצאה מהכות", נכתב בכתב האישום. בשלב מסוים מכריז אחד מהם כי שטרית מת. אחד מהם מביא כלי ברזל, הם חופרים בור וקוברים בו את המנוח".

מאיר שטרית

מחוץ לבית המשפט התאספו בני המשפחות של הנרצחים ומסרו הודעות לתקשורת, מאיר שטרית, אחיו של ניסים שטרית ז”ל, אמר בין יתר דבריו: "אנחנו מדינה שהיא גן עדן לפושעים. ואנחנו בהחלט מרגישים מאוימים שהרב ברלנד שוחרר מהכלא - הוא ארכי פושע עם דם על הידיים, איפה כולם נעלמו פתאום, תתעוררו, הגיע הזמן שתתחילו לחשוב?!".

יצחק אדרי, אחיו של אבי אדרי ז”ל אמר קודם הקראת כתב האישום, "לצערנו משחררים את הרב ברלנד היום, זה דבר אבסורדי ולא ייאמן שעושים דבר כזה".

איציק אדרי

עוה"ד רועי אטיאס ושלום בן שבת שמיצגים את שרביט אמרו בתגובה: "טרם קיבלנו את חומרי החקירה, אך מהדברים שעלו בדיוני מעצר הימים, נראה שהתיק הזה מופרך ומהווה לא יותר מנסיון נואש לתקן טעויות בהתנהלות היחידה החוקרת מאז המקרה ועד היום. לא בכדי שוחררו כל העצורים מלבד השניים הללו שכל המסד הראייתי נגדם עומד על אמרותיו ודבריו של שרביט שבלעדם אין. דברים אלו אינם יכולים להוות בסיס להגשת כתב האישום בוודאי שלא להרשעה בעבירת רצח ולכן להערכתנו שהוא יזוכה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר