"נאבק עליו"

יאיר לפיד מצהיר: ''מתווה הכותל לא הוקפא''

רה"מ החליפי ושר החוץ מכחיש את הדיווחים כי הממשלה החליטה להקפיא את מתווה הכותל • לפיד הצהיר: מאמין במתווה, "אנחנו דוחפים את המתווה, לא נוותר עליו" (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
(התנועה המסורתית. תמונה: יש עתיד)

שר החוץ, יאיר לפיד, רה"מ החליפי ושר החוץ, הצהיר אמש (מוצ"ש) כי מתווה הכותל לא הוקפא. עם זאת, לפיד הדגיש כי ייתכן והעברתו תיקח זמן בשל מורכבות הקואליציה.

במהלך כנס פוליטי של 'יש עתיד' בטבעון, נשאל לפיד על הדיווחים שהמתווה הוקפא, והשיב: "ראיתי שמישהו כתב שהקפאנו את מתווה הכותל, לא הקפאנו כלום. אנחנו דוחפים חזק מאוד. זאת ממשלה של שמונה מפלגות, דברים לפעמים הולכים יותר לאט ממה שצריך".

לדבריו: "המתווה אושר בממשלה של נתניהו, מי שריכז את הנושא היה אביחי מנדלבליט, המפלגות החרדיות חתמו עליו והתחרטו ברגע האחרון. אני מאמין במתווה הזה, אנחנו דוחפים את המתווה, לא נוותר על המתווה הזה. יש הליך וההליך הוא לפעמים קשה.

"יש ניסיון להפוך את זה למלחמת דת במדינת ישראל, זאת לא מלחמת דת. אנחנו נאבק עד שזה יקרה", הוסיף לפיד.

כזכור, שר בכיר בממשלה התבטא בשבוע שעבר בשיחה עם 'כיכר השבת' כי אכן יש הנחיה מראש הממשלה, נפתלי בנט, למסמס את מתווה הכותל.

לדברי השר: "אכן יש החלטה למסמס את נושא מתווה הכותל, לא להיכנס לעימות חזיתי על הנושא הזה". עם זאת, השר הבכיר הדגיש כי "לא ברור כמה זמן יהיה אפשר לדחות, יש את בג"צ ובתווך את גלעד קריב ואלון טל".

מנגד, בסיעות החרדיות יש מי שראה בציטוטים של גורמים שונים על ניסיון לדחות את מתווה הכותל כמהלך מתוחכם להרדמת המאבק החרדי: "הם רוצים להעביר את המתווה, בנט קרוב לרפורמים יותר מאשר לדתיים והחרדים, הוא תומך במתווה יותר מלפיד וליברמן", אומר ח"כ חרדי בשיחה עם 'כיכר השבת'.

לדבריו: "הם הבינו שנושא הכותל יכול להוביל למחאה של מאות אלפים שיזעקו נגד חילול הכותל ולכן הם מנסים לספר לציבור שיש ניסיון לדחות את יישום המתווה, זה מהלך מתוחכם ומחושב כדי להרדים את המחאה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר