ההתעללות בחסר הישע

האם: "הלב שלנו מרוסק; הוא פגע בנפש של הבן, הוא מסתובב מפוחד"

בסוף השבוע שעבר פורסם תיעוד של ערבי ממזרח ירושלים, כשהוא מתעלל בחסר ישע חרדי, הערבי נעצר. היום, אמו של הנער מספרת על הפחד שיש לבנה מאז אותו אירוע (חדשות)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
מתן פלהבני, הנער שנפגע מהערבי (צילום: מתוך טיקטוק)

משטרת ישראל עצרה ביום שישי חשוד בעקבות סרטון שפורסם ברשת החברתית, שבו התחזה לשוטר והתעמר בבחור חסר ישע חרדי, היום (ראשון), אמו של הנער החרדי מגיבה על התיעוד.

כזכור, בסרטון שהתפרסם ברשת הטיקטוק, נראה ערבי תושב מזרח ירושלים צוחק על בעל מוגבלות חרדי, אומר לו שהוא עצור בגלל 'גנבה של פחית קולה' ושהוא צריך להראות לו תעודת זהות. בהמשך הסרטון הוא צוחק עליו ומשפיל אותו.

כאמור המשטרה תפסה את החשוד, תושב בית חנינא בשנות העשרים לחייו, שנעצר והועבר לחקירה במשטרה.

אמו של הנער עם הצרכים המיוחדים, חסיה פלהבני משכונת סנהדריה בירושלים, אמרה היום, "אני אמא של מתן בעל צרכים מיוחדים ילד מיוחד ומדהים למרות הקושי שיש לא וויתרנו וחינכנו אותו לעצמאות ,עברנו דרך ארוכה וקשה בעבור זה, מתן עובד, נוסע באוטובוסים והוא מנהל חיי חברה".

"לפני מספר ימים", סיפרה האם, "מתן יצא לסיבוב הקבוע שלו מחוץ לבית, מקום מוכר לו. הוא נתקל באדם רשע ואכזר שעבד בעבודות רכבת הקלה. אותו אדם התחזה לשוטר, ביקש את ת"ז שלו ואמר לו שהוא עצור בעקבות גניבת בקבוק קולה, איים לאזוק אותו ולקחת אותו בכוח למעצר לא רק שהתעלל בו הוא תיעד הכל, העלה לרשת הטיקטוק כשהוא רוצה לקבל לייקים על חשבון הנפש של הבן שלי".

הסרטון של ההתעללות (מתוך טיקטוק)

"בני", הוסיפה האם, ברח מאותו ערבי כשהוא רועד מפחד. הגשנו תלונה במשטרה, הוא נעצר אבל תוך שעות ספורות כבר שוחרר בטענה שהוא עשה זאת בתום לב".

האם סיפרה בקול שבור ומרוס': "אנחנו עוברים ימים קשים מאד, הבן שלי עשה נסיגה לאחור כל מה שעבדנו איתו כל השנים שטיפלנו בו כל העבודה הלכה לטמיון".

"הוא מסתגר בבית מפוחד, חושש להיתקל באותו אדם שוב, והוא חוזר על המשפט "אני לא גנב", נגרם לו פגיעה קשה באמון בכוחות המשטרה ובאנשים בכלל. בני עובר כרגע טיפול ריגשי. הלב שלנו מרוסק , איך אפשר להתעלל בבן שלי, ילד טהור שכולם אוהבים".

"מערכת המשפט צריכה לחזור בה מההחלטה, הגיע הזמן להשים סוף למתעללים בחסרי ישע ולהעניש אותו בחומרה, כך יראו כל שונאי ישראל ויפסיקו עם טרור הטיקטוק בהם הם מצלמים עצמם בגאווה פוגעים ביהודים".

עורך הדין רועי גולן המייצג את המשפחה מסר כי: "מדובר בפיגוע לכל דבר ועניין החשוד התעלל במרשי חסר הישע ואף ביהודים נוספים והתגאה בכך כשהעלה לרשת. החשוד אדם מסוכן מאוד אשר מתגאה במעשיו ברשת ואף מעלה תמונות עם נשקים שלופים שמיותר לציין מי מצוי בין כוונות הנשק ודי לחכימא ברמיזא. מעשה זה הינו טרור לאומני וגזעני חמור ביותר המונע על ידי אנטישמיות באמצעות חשוד שכל מטרתו פגיעה ביהודים באשר הם ובעיקר בחרדים. אני בקשר עם היחידה החוקרת עד הגשת כתב אישום חמור ואעשה הכל על מנת למצות עם החשוד את הדין עד תום. בתי המשפט חייבים להוקיע פיגועים כאלה על ידי הרתעה לצד עונשים חמורים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר