השיא - אחה"צ

סערת "כרמל" מכה: רוחות סוערות, פצוע אנוש מקריסת עץ

בנתניה החייאה על גבר שצעד על המדרכה ונפצע אנושות מקריסת עץ • גם בעיר בת ים קרס עץ על רכב • סערת ה'כרמל' שהגיעה הבוקר לישראל מורגשת - וצפויה להתפשט • התחזית ותיעודים (בארץ)

משמאל: העץ שקרס בנתניה (צילום: איחוד הצלה וחיים גולדברג, כיכר השבת)

סופת הכרמל, העוצמתית ביותר לפי ההערכות בחורף הנוכחי, כבר החלה להיות מורגשת הבוקר (שני) באזור הצפון, וגם באזור המרכז החל לרדת גשמים ולנשב רוחות חזקות. השיא צפוי להיות בשעות אחר הצהרים. בבת ים ובנתניה, בשל הרוחות החזקות, נחתו עצים על רכב.

בנתניה נפל העץ על עובר אורח שנפצע קשה. חובשים ופרמדיקים של מד"א ואיחוד 'הצלה' ביצעו בו פעולות החייאה והוא הועבר בניידת טיפול נמרץ לבית החולים לניאדו.

פאראמדיק מד"א ישראל דהרי, שטיפל בין היתר בפצוע האנוש, סיפר: "הגענו מהר מאוד למקום וראינו על המדרכה עץ גדול שנעקר מהשורש ונפל על גבר בשנות הארבעים שחלף במקום, הוא שכב מחוסר הכרה וסבל מחבלה קשה בראשו. הענקנו לו טיפול רפואי מציל חיים שכלל הרדמה והנשמה ופינינו אותו לבית החולים כשמצבו קשה."

נפילת העץ בנתניה (צילום: דוברות איחוד הצלה)

יעקב כהן חובש איחוד הצלה שהגיע ראשון לזירה מסר: "כשהגעתי לזירה העץ שקרס היה עדיין על עובר האורח שצעד על המדרכה ונפצע אנושות. הרמתי את העץ יחד עם צוות פיקוח עירוני וחובש נוסף שהגיע לזירה והתחלנו בביצוע החייאה בגשם השוטף".

אבי עמר חובש נוסף של איחוד הצלה מסר: "מדובר בגבר כבן 40 שנחבל קשות בראשו כתוצאה מפגיעת העץ שקרס ונפל עליו. תוך כדי פעולות ההחייאה חזר לו הנשימה והוא פונה בניידת טיפול נמרץ למרכז הרפואי לניאדו".

קריסת העץ בנתניה. הפצוע עבר החייאה (צילום: תיעוד מבצעי מד"א)

ממגן דוד אדום נמסר: "בשעה 09:04 התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א במרחב שרון על עץ שקרס בדרך רזיאל בנתניה. חובשים ופראמדיקים של מד"א מעניקים טיפול רפואי לגבר כבן 40 במצב קשה עם חבלת ראש שיפונה בדקות הקרובות לביה"ח".

כוחות החירום וההצלה והעיריות השונות ברחבי הארץ נערכו לבוא הסופה. לפי הדיווח ב-N12 בעיריית עכו ובעיריית נהריה הודיעו שבשל הצי לרוחות החזקות והגשמים הוחלט לקיים מחר לימודים מרחוק. מרשות הטבע והגנים ביקשו מהציבור להימנע מטיולים בשטח פתוח. בד בבד מסלולי הגלישה במדבר יהדה נסגרו.

מושלג. החרמון, היום (צילום: אתר החרמון)

גורמי המקצוע של משרד החינוך החליטו לבטל את כל הטיולים והפעילויות החוץ בית ספריות, אשר אמורים היו להתקיים בימים אלה. כמו-כן במקומות בהם עלולות להתרחש הצפות ושיטפונות, לא יתקיימו לימודים פיזיים בבתי הספר. הם יתקיימו מרחוק. ההחלטה על קיומם של לימודים במקומות אלה, תתקבל במשותף על ידי הרשות המקומית ומשרד החינוך, כפוף להנחיות משטרת ישראל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר