לראות ולא להאמין

צפו: כשהח"כים מפגינים בורות בהנחיות הקורונה

הד"ר שרון אלרעי פרייס הסבירה לח"כים את הסכנה בגל החמישי, אבל הופתעה לגלות שחלקם לא יודעים מה ההנחיות עוד לפני התפרצות האומיקרון – כתב 'כיכר' שם לב לאירוע המוזר, שדורש הסברת הנחיות חוזרת לציבור (חדשות)

רפאל כהן | כיכר השבת |
פרייס בוועדה, היום (צילום: באדיבות ערוץ הכנסת)

ראש שירותי בריאות הציבור, הד"ר שרון אלרעי פרייס, מגיעה לישיבות ועדה בכנסת בכל פעם שצריך להטיל הגבלות חדשות, או לדון עליהם, כמייצגת משרד הבריאות. היא משיבה לכל שאלה, יודעת את כל תתי הסעיפים, אבל נראה שהבוקר (שני) אפילו היא הופתעה משאלות חברי הכנסת, שהוכיחו חוסר ידע שבהנחיות משרד הבריאות הקיימות כבר שבועות רבים.

מהתמלול ומהסרטון שנציג בפניכם, ששודרו בערוץ כנסת אך לא זכו לתשומת לב ציבורית, עולות ארבע טעויות - לכאורה - של חברי הכנסת, שלוש מהן של ח"כ אוסאמה סעדי מהרשימה המשותפת ואחת של ח"כ מיכל ולדיג מהציונות הדתית:

א. סעדי לא ידע שגם אדם מחוסן צריך להיכנס לבידוד אם הוא נדבק בקורונה.
ב. סעדי לא ידע שצריך עשרה ימי בידוד.
ג. וולדיגר לא ידעה שמספיק עשרה, אלא חשבה שצריך שלושה עשר.
ד. סעדי בכלל חושב שמי שנדבק באומיקרון צריך בידוד קצר יותר, בזמן שבמציאות הוא צריך ארוך יותר.

כך זה נשמע היום:

ח"כ אלון טל: "המספר של 41 שהחלימו זה של שאר הוריאנטים?".

הד"ר אלרעי פרייס: "החלימו זו אמירה רפואית, של אנשים שסיימו את ימי המחלה שלהם ויש להם תעודת מחלים. הם סיימו את תקופת ימי הבידוד".

ח"כ אלון טל: "האם הזמן עד שהחלימו (מהאומיקרון; ר"כ) הוא ארוך יותר או קצר יותר?".

הד"ר אלרעי פרייס: "ההחלמה לקורונה היא החלמה שמבוססת על הסימפטומים של האדם. המינימלית היא עשרה ימים, שלושה אחרונים ללא סימפטומים".

ח"כ אוסאמה סעדי: "גם אם הוא מחוסן?".

הד"ר אלרעי פרייס: "כן. גם אם הוא מחוסן - הוא חלה".

ח"כ אוסאמה סעדי: "אם הוא חולה, אז צריך שבועיים?".

הד"ר אלרעי פרייס: "נבדיל בין מי שנמצא בבידוד כי הם מגעים לבין מי שבבידוד כי הם מאומתים. עד היום, מאומתים לקורונה נדרשו לעשרה ימים במינימום של ימי מחלה שהשלושה האחרונים הם ללא סימפטומים".

ח"כ מיכל וולדיגר: "זה אמור להיות עשרה ימים פלוס שלושה ללא סימפטומים, לא רק עשר, לא? רגע - שרון (הד"ר אלרעי פרייס; ר"כ), השלושה זה בתוך העשרה?".

הד"ר אלרעי פרייס: "נדבר כרגע על מאומתים. הם נדרשים להיות בעשרה ימי מחלה, כשהשלושה האחרונים הם ללא סימפטומים. זה המינימום".

ח"כ אוסאמה סעדי: "זה מאומיקרון".

הד"ר אלרעי פרייס, שרואים איך היא מקבלת את השאלות בהפתעה, סיכמה את הנחיות משרד הבריאות הנהוגות כיום: "לא, זה מהתחלה (עשרה ימי בידוד למאומתים, אם שלושת האחרונים ללא סימפטומים; ר"כ). כמובן שאם אדם מרגיש לא טוב, מאושפז, מדוכא חיסון וכו' - זה יכול להיות יותר. לגבי האומיקרון מה שראינו זה ערכי CT שמייצגים עומס נגיפי, שיורד בימי המחלה, ולכן מתוך מחשבה שבווריאנט הזה מדבקים זמן ארוך יותר מעשרה ימים, הארכנו את ימי המחלה שלהם ל-14 ימים.

"אנחנו עושים בדיקה של הנושא הזה, כדי לוודא האם נדרשים 14 יום, או שאפשר לחזור ל-10, או שבמחוסנים אפשר אף פחות. מבחינת מגעים - הרבה זמן הבידוד לקורונה למי שהיה חשוף למגע הוא 14 יום וניתן לקצר אותו בשתי בדיקות לאחר שבוע".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר