התפשטות זן האומיקרון

משרד הבריאות ביקש להגביל התקהלויות; השרים התנגדו

בכירי משרד הבריאות שהשתתפו אמש בישיבה שכינס ראש הממשלה, נפתלי בנט, הציעו להרחיב את ההגבלות, אך השרים התנגדו וטענו כי אין בזה תועלת במצב הנוכחי • בנט ייכנס ישיבה נוספת (ארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
ד"ר שרון אלרועי פרייס (צילום: פלאש 90)

ראש הממשלה, נפתלי בנט, כינס אמש (שני) את בכירי משרד הבריאות ושרים בממשלה לישיבה משותפת בכדי להיערך להתמודדות עם התפשטות זן האומיקרון. הישיבה הסתיימה ללא הסכמות והיא צפויה להתחדש היום.

שעות קודם לישיבה התבטא רה"מ בנט: "אם היום יש אלף מאומתים והכפלה כל יומיים אז עוד עשרים יום אנחנו נהיה עם מיליון נדבקים חדשים בכל יום". כך דווח ב'חדשות 12'.

במהלך הישיבה בראשות רה"מ, בכירי משרד הבריאות ביקשו להרחיב את הגבלת ההתקהלות. בין היתר להגביל התקהלויות של עד 20 לא מחוסנים במקום סגור ועד 50 בשטח פתוח. כמו כן, במשרד הבריאות ביקשו להגביל גם את התקהלויות המחוסנים, עד 300 במקום סגור ועד 1,000 במקום פתוח.

עם זאת, השרים לא הסכימו לאשר את ההגבלות. בין היתר בשל בעיות תקציב לפיצוי בעלי העסקים שייפגעו מההגבלות החדשות. אחרים בישיבה טענו שההגבלות כבר לא יעצרו את התפשטות הזן.

כאמור, הישיבה הסתיימה ללא הסכמות והבוקר היא צפויה להתחדש שוב. ההמלצות שיתקבלו במסגרת הפורום המצומצם יעברו לאישור שרי קבינט הקורונה.

בהודעה שנמסרה מלשכת ראש הממשלה, בסיום הישיבה אמש, נמסר: "בדיון נדונו אפשרויות שונות להידוק ההגבלות כחלק מהמשך התפשטות הזן, בהן הגבלת התקהלות, הרחבת התו הירוק והחלתו גם על ענפי המסחר, הפסקת מימון בדיקות האנטיגן לילדים, ועוד.

"מחר ייערכו התייעצויות נוספות ודיוני המשך, במטרה לגבש את המשך תכנית הפעולה לטיפול באומיקרון. לאחר שיגובש מתווה מקיף, תתכנס ועדת השרים לענייני קורונה (קבינט הקורונה) לדיון בפרטיו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר