מאחורי הקלעים

הדלפות ובדיחות; סוער בישיבת קבינט הקורונה

"זה פשוט טירוף מה שקורה פה"; ישיבת קבינט הקורונה שהתכנסה ב'זום' החלה בחילופי עקיצות הדדיים והמשיכה לדברים תקיפים של השר ליברמן; אלו הם מנהיגנו (אקטואליה)

(צילום: Marc Israel Sellem/POOL)

סוער בקבינט הקורונה: ישיבת קבינט הקורונה שהתכנסה הערב (שלישי) החלה בחילופי עקיצות הדדיים והמשיכה לדברים תקיפים של שר האוצר אביגדור ליברמן נגד ההדלפות, "אי אפשר לנהל דיון ככה", זעם.

על פי דיווחו של יניר קוזין, הישיבה החלה תוך חילופי בדיחות הדדיים, בתחילה פנה בנט לאורנה ברביבאי: "אורנה, ברשותך השר לביטחון פנים, בר לב, ידבר לפני כי הוא צריך לעבור לישיבה אחרת. אז עמר, ואז את". ברביבאי השיבה: "אין בעיה, בשמחה".

לפיד ביקש: "ראש הממשלה, אני גם צריך לרדת, אז אני אדבר אחרי שר הבט"פ ואז אורנה, אורנה מוותרת לי". ברביבאי הסכימה גם על כך, בנט סיכם: "אז בר לב, לפיד ואז אורנה?".

לפיד השיב: "כן אין לאורנה ברירה, אני בדיוק ניצחתי בפריימריז שלנו ביש עתיד", זאת לקול צחוקם של חברי הקבינט, בנט הוסיף עקיצה משלו ללפיד: "כן, בדיוק רציתי להגיד שזו הייתה חתיכת התמודדות וניצחון מרשים".

בהמשך, שר האוצר אביגדור ליברמן, שבאופן נדיר הופיע בקבינט, תקף: "עד היום בכל העולם נפטרו מאומיקרון 12 אנשים. אני לא רואה שאומיקרון משפיע יותר מאשר שפעת. אני לא חושב שכרגע יש מקום לנקוט צעדים כמו הגבלת התקהלויות, זה מכניס אותנו לעולם של פיצויים - ואני לא רוצה להגיע לזה".

בתגובה ראש שירותי הבריאות, ד"ר שרון אלרעי פרייס, תקפה והציגה את הנתונים: "בדרום אפריקה בחודש וחצי האחרון היה קורונה רק מסוג אומיקרון, ורק בדרום אפריקה מתו יותר מ-900 אנשים, אז האמירה שרק 12 אנשים מתו, פשוט לדייק, תודה".

בנט שהתערב באמצע, תהה על נתון התמותה אצל הילדים: "סליחה, זה נתון חשוב, כמה ילדים בדרום אפריקה? אמרו 32 ילדים".

אלרעי-פרייס השיבה: "אני אומרת, לאור הנתון שנזרק על ידי שר האוצר עשינו את הבדיקה כרגע, בדרום אפריקה, בפרסומים שלהם יש בחודש וחצי האחרון תמותה של 900 אנשים בדרום אפריקה בניגוד לאנגליה - שם יש גם 'דלתא' וגם 'אומיקרון' בדרום אפריקה יש רק 'אומיקרון', זה הגל שהיה להם כרגע ומתו שם למעלה מ-900 אנשים והיו דיווחים שאמרו שהייתה תמותה של 32 ילדים".

אך למרות זאת סייגה את הנתונים: "באופן יחסי לכמות המאומתים שהיו שם, היו המוני מאומתים, אז זו תמותה יותר נמוכה, אבל אי אפשר לומר שמתו רק 12 אנשים - זה לא נכון פשוט".

בהמשך הוסיף ליברמן לתקוף וטען כי אי אפשר לקיים דיון ככה בעקבות ההדלפות. "אי אפשר לקיים דיון, אני לא הספקתי לסיים משפט וזה כבר מועבר לכל כלי התקשורת, זה פשוט טירוף מה שקורה פה", תקף, "אי אפשר לנהל דיון כשאתה יודע שאתה מסיים משפט תוך דקה הכול בחוץ ואני מבקש לתשומת ליבך איך נתנהל אם אנחנו רוצים לנהל דיון רציני".

ליברמן הוסיף לדרוש: "כדאי לעדכן בנתונים כל יום, ניסיתי להשיג את הנתונים ובכל המקומות נאמר 12 מתים, תעדכנו גם במצב של חולים קשים, מונשמים ותמותה. תנו לנו בבקשה תמונה מלאה".

דובר משרד הבריאות התערב במהלך דבריו וסתר אותם: "הבאנו את זה אתמול לישיבת הממשלה, אתמול הוצגו בדיוק הנתונים", ובהמשך התנהל ויכוח בין השניים כשליברמן טען כי לא הובאו נתונים מדויקים.

לבסוף חתם ליברמן את דבריו והודיע כי "בגלל שאין הסכמה גם בין המומחים לגבי מגבלות התקהלות, אני מתנגד לכל הגבלה עכשיו".

גם שר הבריאות ניצן הורביץ הגיב לליברמן בעוקצנות ואמר: "עדיף כבר לשדר את הדיון בשידור חי כי יוצאות הקלטות, לפחות שיהיה מדויק. אנחנו צריכים לקיים את הדיון הזה לעיתים יותר תכופות כדי שלא נשמע שזה כמו שפעת. כשמדברים על הסברה והבנת הציבור, חשוב גם מה שאנחנו אומרים. אם אנחנו מזלזלים בזה ולא מציגים את חומרת העניין, למה שהציבור יקבל?".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר