הקרב במפלגה הגדולה

הליכוד חזרה להשמיץ ח"כים שאינם בהצבעות; אקוניס זעם

המפלגה המחזיקה ברבע מחברי הכנסת חזרה לצעד שאפיין אותה עם הקמת ממשלת בנט-לפיד, התוקף חברי כנסת שנעדרים מן ההצבעות • אחד מן השמות שהוזכרו השיב מלחמה (פוליטי)

רפאל כהן | כיכר השבת |
נתניהו עם אקוניס ולוין (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)

מכת הקורונה שתקפה את הכנסת הובילה את הקואליציה לבעיה מהותית בהצבעות, ויצרה הזדמנות נדירה לאופוזיציה להזיק תדמיתית לממשלת בנט-לפיד.

ראש האופוזיציה בנימין נתניהו, שראה את ההזדמנות, הודיע בשבוע שעבר לחברי סיעתו כי לא יתאפשרו קיזוזים עם מי מהקואליציה, כולל ראש הממשלה ושריו, בניסיון להוביל לתמונות הניצחון.

אלא שביחס לפתיחת יום ההצבעה המשמעותי של השבוע הנוכחי, יום רביעי בו מתקיימת החקיקה הפרטית, חלק מחברי הליכוד לא נכחו. העניין עורר זעם בקרב ש"ס, יהדות התורה והציונות הדתית - והוביל את ראשי הליכוד לחזור אל מסע הכפשת חברי הכנסת.

יו"ר הסיעה, ח"כ יריב לוין, פרסם בחשבון הפייסבוק את שם חברי הכנסת שנעדרו:

"לפני מספר דקות התקיימה בכנסת הצבעה על הצעת חוק של ח"כ שמחה רוטמן מהציונות הדתית. הייתה לנו הזדמנות להנחיל לקואליציה מפלה נוספת. 51 ח"כים מהאופוזיציה הצביעו בעד החוק, ו-55 מהקואליציה התנגדו", פתח לוין.

"הדבר נפל בגלל שישה חברי כנסת של הליכוד שלא הגיעו להצבעה, וכתוצאה מכך לא הנחלנו לקואליציה הפסד כואב נוסף. זה מרגיז במיוחד מכיוון שהשבוע היה צורך בגיוס להצבעות רק להיום. יום אחד בלבד", תקף את יריביו לבחירות הפנימיות.

כאן עבר לוין לשמותם: "חברי הכנסת שלא הגיעו הם: אופיר אקוניס, דוד ביטן, ניר ברקת, יואב גלנט, גילה גמליאל ואורלי לוי אבקסיס".

חבר הכנסת אופיר אקוניס, אחד השמות שהוכפשו, תקף את החלטת הליכוד: "מצער ומביך שהודעות מנגון המלשינון הפכו לשגרה בסיעת הליכוד. ודאי כשאינן מדוייקות, משום שיצאו בזמן שכבר הייתי בבניין - וגם בהצבעה! המלשינון הוא כלי מכוער ומיותר ומעולם לא היה חלק מדרך הליכוד".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר