משחקי כסאות • צפו

טענה באופוזיציה: דרעי מיצה את הכנסת - ולכן פרש ממנה

יו"ר ש"ס חתם על עסקה עם הפרקליטות, אבל באופוזיציה לא משוכנעים בכוונותיו להישאר פעיל נגד הממשלה • בנט מעתיק מנתניהו רק את מהלכיו השליליים • והאם לפיד חושש ממהלכי אביו? (פוליטי)

רפאל כהן | כיכר השבת |
אריה דרעי (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

בנט ממשיך להעתיק מנתניהו

ראש הממשלה נפתלי בנט מקפיד בכל הזדמנות לברוח ממתן קרדיט לקודמו בתפקיד - ראש האופוזיציה בנימין נתניהו. בשונה משר החוץ יאיר לפיד, שחושב שנתניהו סיים את ימיו בשלטון ולא מתייחס לאדם שניצח אותו שוב ושוב, ולכן גם מפרגן לו מדי פעם, בנט לא מוכן להזכיר את השם המפורש.

זה קרה באבו דאבי, כשבנט הגיע לפגישה היסטורית עם יורש העצר מוחמד בן זאיד, פגישה שהגיעה בזכות השלום שהגה נתניהו - אך הוא לא היה מוכן לומר לו מילה טובה; זה קרה כשאחוזי האבטלה היו בנסיגה - כחלק מצעדים שהחליטה ממשלת נתניהו-גנץ - ובנט התייחס לזה כהישג אישי; וזה קרה גם השבוע, בדרך שונה.

בנט התנהל בימים האחרונים בדיוק - אבל בדיוק - כמו נתניהו. הוא כינס מסיבת עיתונאים ב-20:00, בה עמד לבדו וללא מסייעים לצידו, עובדה עליה תקף את נתניהו בעבר; הוא דיבר על "טלפונים ממנהיגים מרחבי העולם" ונקט בשיטת ההפחדה - במקום הסבר הגיוני לציבור שיושב בבית ורוצה להבין מה מתרחש סביבו.

(צילום: מארק ישראל סלם, פול)

השיא הגיע כשבנט אמר לבכירי משרד החינוך שנגיע למיליון (!) נדבקים מדי יום בעוד שלושה שבועות, בגלל קצב ההכפלה. האמירה הזו, העתקה מנתניהו שהלחיץ בעבר ממאות אלפי נדבקים בכל שבוע בלי הגבלות, נראתה מגוחכת כשיום אחר כך ראש הממשלה התנגד להגבלות התקהלות.

מר בנט, אם אנחנו בפני קטסטרופה - תפעל עכשיו. אם אנחנו עדיין בערפל ובחוסר ידיעה - אולי עדיף פשוט לא לדבר.

דרעי שמח מהפרישה מהכנסת?

יו"ר ש"ס אריה דרעי חתם על הסכם טיעון, לפיו יואשם בעבירות מס קלות, מהתיק שהתחיל כתיק אדיר מימדים, כולל חשד לשוחד.

בעקבות חתימת ההסכם, דרעי צפוי להתפטר מהכנסת - מיוזמתו - ולהיכנס לרשימת ש"ס בבחירות לכנסת הבאה, כדי לכהן שוב בתפקיד שר בממשלה, בהנחה שהמפלגות החרדיות תשובנה לשלטון.

דרעי מנסה, בעזרת שלוחיו בתקשורת, לומר שימשיך להילחם בממשלה גם מבחוץ, כולל תיאום בהצבעות בין סיעות הימין באופוזיציה לרשימה המשותפת - אבל בליכוד וביהדות התורה לא ממש מאמינים בזה. חלקם אומרים כי "לדרעי אין כוח להיות חבר כנסת מן המניין", ושעבורו מדובר ב"פתרון מצוין למה לא לשבת במליאה עד השעות הקטנות".

(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

דרעי עצמו הוכיח שיש בדברים מן האמת, אחרי שנעדר מהמליאה והתקזז עם הקואליציה מספר פעמים בחצי השנה שחלפה.

כעת חובת ההוכחה תוטל על יו"ר ש"ס שיצטרך להפריך את האמירות ולהוכיח אחרת - שהוא פועל למען הפלת הממשלה גם מבחוץ, באמצעות יתר חברי הכנסת של ש"ס.

לפיד חושש משגיאות אביו

יאיר לפיד נבחר השבוע אוטומטית להמשך כהונתו כיו"ר יש עתיד, לאחר שתם זמן ההגשה לבחירה לתפקיד, ואף אחד לא העז להתמודד.

בליכוד תקפו, היו שכינו אותו "דיקטטור", אבל לפיד עצמו הסביר שמדובר בהליך נורמלי שקורה לכל מפלגה מתפתחת, כמו הזמן שלקח למפלגות הליכוד והעבודה להגיע עד לבחירות לראשות המפלגה על ידי אלפי מתפקדים.

(צילום: משה שי, פלאש 90)

זו תשובה נכונה היסטורית, אם כי יש בה דיוקים כמו התקופות השונות, אבל ייתכן שלפיד הבן סוחב את טראומת האב, יוסף (טומי) לפיד, שהכניס את הבחירות המקדימות כחלק ממערכת מפלגתו, 'שינוי' - ואלו הן שגרמו לפרישתו מן המפלגה בהמשך, ולקץ חייו הפוליטיים.

"משחקי כסאות", סיכום השבוע הפוליטי ב'כיכר השבת', בהגשת כתבנו רפאל כהן.

(צילום: דודי פלוג, כיכר השבת)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר