פרס תכנית ונזף במתעד

הציטוטים נחשפים: כך רוצה נציג כהנא את ההילולא במירון

הגבלת מספר האנשים בהר ל-20 אלף בכל רגע נתון, הריסת הגשר בכניסה - והרעיון להעביר חלק מן החגיגות לרחבה למטה • נציגו של השר כהנא ביקר במירון, ותועד שוטח רעיונות • חשיפה (אקטואלי)

שימי שפר | כיכר השבת |
ביקור המנכ"ל המשרד לשירותי דת במירון, היום (צילום: משה זוכמיר)

חודש ימים לאחר פרסום דו"ח הביניים של חברי הוועדה לחקר האסון במירון, ומספר ימים לאחר הצהרתו של השר לשירותי דת מתן כהנא כי "אירוע מירון הקרוב יהיה שונה לחלוטין מהאירועים שהיו במקום עד כה" - הגיע היום (רביעי) מנכ"ל המשרד לשירותי דת, שמעון (מוני) מעתוק, לסיור מיוחד באתר ציון רשב"י ובשטחים הסובבים את מתחם הציון.

עד ראיה שנכח במקום, ואף תיעד חלק מהסיור במיוחד ל'כיכר השבת', מספר כי מעתוק נפגש תחילה עם אנשי וועדת החמישה בחדר הסמוך לכניסה לציון, ולאחר מכן המשיך והגיע לסיור במתחם תולדות אהרן, ובמתחם המשפחות - תולדות בוסקילה.

בשלב מסוים אף הצטרפו לסיור אנשי המרכז הארצי למקומות הקדושים, יוסי שוויינר וישראל דרעי, ואף יועץ הבטיחות רמי שמש.

בתיעוד שהגיע ל'כיכר השבת' נשמע מנכ"ל המשרד לשירותי דת אומר כי לקראת אירוע ל"ג בעומר הקרוב הוא מעוניין "להגביל את מספר האנשים שישהו בשטח ההר ל-20.000 בני אדם בכל רגע נתון, במידה ותהיה אפשרות כמובן לייצר תחלופת קהל".

במהלך הסיור אף התבטא יועץ הבטיחות רמי שמש כי לדעתו "ההילולא ושאר החגיגות אינן צריכות להתקיים על ההר עצמו במתחם הציון, אלא בשטח פתוח למטה שמותאם בצורה פנטסטית, כלשונו, לקיום ההילולא, ואף לאפשרות של חלוקת המקום לפי חסידויות".

בנוסף, על פי מידע שהגיע ל'כיכר השבת', הורה מעתוק להרוס בהקדם את הגשר הענק בכניסה לציון - את גשר הכהנים המפורסם שמוביל לדרך המהדרין, באומרו ש"בשביל 10 כהנים לא צריך גשר מיוחד", זאת על אף טענותיהם של דרעי ושווינגר כי השביל משמש כפתח מילט.

בנוסף הורה מעתוק לפנות בהקדם את הקרוון של 'איחוד הצלה' שמוצב מתחת למבנה הציון, על אף היותו של המבנה מוקד חירום רפואי במשך כל השנה, והניסיונות מצד חלק ממשתתפי הסיור למצוא פתרון.

יצוין כי לעדות המצלם, בשלב מסוים הבחינו חלק ממשתתפי הסיור, בהם מעתוק כי הסיור מצולם, וביקשו להפסיק את התיעוד, זאת ללא סמכות, ועל אף שמדובר בשטח ציבורי, תוך שאחד מהם אף הסביר את ההתנגדות בכך ש"תוך חצי שעה התיעוד יגיע לאתרים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר