דרמה פוליטית ומשפטית

דרעי חתם על הסדר טיעון: יתפטר מהכנסת וישלם 180 אלף

יו"ר ש"ס יפרוש מהכנסת הנוכחית, ויפגע משמעותית במאמצי האופוזיציה להפיל את הממשלה • לפי ההסכם מול הפרקליטות, דרעי יודה בשתי עבירות מס קלות וישלם קנס בסך 180 אלף שקל (משפט)

ישי כהן ורפאל כהן | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-י"ח בטבת תשפ"ב | 22.12.21
יו"ר ש"ס אריה דרעי. שוב פורש מהכנסת מסיבות משפטיות (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

דרמה פוליטית ומשפטית: יו"ר ש"ס אריה דרעי חתם על הסדר טיעון מול פרקליטות המדינה, בתיק שנפתח נגדו לפני כשש שנים, והודה בשתי עבירות מס קלות. ע"פ ההסכם, שנחתם הערב (רביעי), דרעי ישלם קנס של 180,000 שקלים, ומיוזמתו יתפטר מן הכנסת - כדי לא לפגוע בסיכוייו לכהן כשר בממשלות ישראל העתידיות.

לציפיית דרעי, בג"ץ לא יפסול בעתיד את כהונתו כשר, מכיוון שלכאורה הוא יורשע בעבירות כאזרח מן המניין, ולא תוטל עליו עבירת קלון. למרות זאת, הפרקליטות סירבה להתחייב כי תוותר על עבירת הקלון, וייתכן שבעתיד הסוגייה תונח לפתח שופטי בית המשפט העליון.

את דרעי יחליף בכנסת חבר הכנסת לשעבר יוסי טייב, נציג הצרפתים במפלגה. טייב כיהן כחבר כנסת גם בכנסת הנוכחית, כשממשלת נתניהו-גנץ עדיין עמדה על תילה, אך סיים את תפקידו כשדרעי שב אליה כחבר כנסת מן המניין.

מי שיעמוד כעת בראשות ש"ס בכנסת הוא ח"כ יעקב מרגי, לשעבר יו"ר ועדת הכלכלה וכיום סגן יו"ר הכנסת, אולם דרעי עצמו ימשיך לעמוד בראשות ש"ס מבחוץ ויהיה הגורם המכריע בכל נושא - על אף שלא יהיה בעל זכות הצבעה במשכן עד הכנסת ה-25.

אמש, כשהסכם הטיעון כבר היה סופי ונשארה רק החתימה, דרעי שוחח עם נציגי ש"ס ברשויות המקומיות, במסגרת כנס בו שהו באילת, ואמר: "חשוב לי שתשמעו זאת בקולי - אין לי שום כוונה להרפות, ולו לדקה אחת, את הפעילות שלי כיו"ר תנועת ש"ס. השליחות שלי היא להיאבק למען היהדות והעזרה לחלשים, ואעשה זאת אתכם עד ביאת משיח צדקנו. לא חשוב אם בתפקיד זה או אחר".

כזכור, זו אינה הפעם הראשונה בה דרעי מורשע בעבירות פליליות. לפני 22 שנה הורשע יו"ר ש"ס בלקיחת שוחד, מרמה והפרת אמונים, ונגזרו עליו שלוש שנות מאסר, מתוכן שנתיים בפועל. לאחר שסיים את תקופת הקלון שב להיות חלק ממפלגת ש"ס, בהתחלה בהנהגה משולשת עם השרים לשעבר אלי ישי ואריאל אטיאס, עד שחזר אל תפקיד יו"ר המפלגה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר