הסדרת ההתיישבות

ימינה התנגדה; רע"מ הפרה את המשמעת

מפלגתו של רה"מ בנט הצביעה נגד אחד הדברים החשובים לציבור הדתי-לאומי בישראל, ויצרה מאבק בין יו"ר הקואליציה עידית סילמן לח"כ יום טוב כלפון: "חצוף"; "שקרנית" (פוליטי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
בנט במליאה (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

מהומה התחוללה הערב (רביעי) בכנסת, בעיקר במפלגת ימינה, שאמנם מחזיקה בכס ראשות הממשלה, אך יוצרת ריבים סדרתית - על אף גודלה המזערי.

במהלך שתי הצבעות שהתקיימו אחת אחרי השנייה בנושא ההתיישבות הצעירה (ההתנחלויות שאינן מוכרות; י"ג), אחת מטעם הציונות הדתית הקוראת להסדרתה ואחת מטעם הרשימה המשותפת הקוראת לפינויין, נדרשו חברי הכנסת של ימינה - כמו כל חברי הקואליציה - להתנגד לשתי ההצעות.

המבוכה הראשונה הייתה כאשר רע"מ, מפלגתו של מנסור עבאס, שוב לא נשמעה למשמעת הקואליציונית - והצביעה בעד הצעת הרשימה המשותפת, שכינתה את מפעל ההתיישבות ביהודה ושומרון "מכשול לשלום ופשע מלחמה, וכי הפתרון הרצוי הוא פינוי ההתנחלויות, סיום הכיבוש והקמת מדינה פלסטינית".

המבוכה השנייה הייתה בעקבות הצבעת ימינה נגד הסדרת ההתיישבות הצעירה, בשונה מרצונות חלק ניכר מבוחריה - ויצרה מהומה פנימית בין חבריה.

לפי דיווח ב'סרוגים', ח"כ יום טוב כלפון, אחד מהנציגים הנורווגים במפלגה, יצא החוצה מהמליאה כדי לא להצביע נגד, אך יו"ר הקואליציה, חברת מפלגתו עידית סילמן, רצה אחריו וקראה לו לחזור: "כולנו עושים פה ויתורים. אל תעשה דין לעצמך, חצוף". כלפון חזר, הצביעה נגד - ואז הופתע לגלות שגם בלי הצבעתו, הצעת הציונות הדתית הייתה נופלת: "עידית שיקרה, היא אמרה שזה על חודו של קול".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר