הסיבה להשתלחות בכ"ץ?

"מתקפת נתניהו - בגלל האבטחה לשרה"

ראש האופוזיציה תקף את אחד מבכירי המפלגה, לכאורה בשל קשריו עם "הליכודניקים החדשים", אלא שגורמים אחרים בליכוד טוענים שהכעס מגיע בכלל מהמשפחה (פוליטי, ארץ)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום: מארק ישראל סלם, פול)

ראש האופוזיציה בנימין נתניהו פרסם באמצע השבוע מתקפה חריפה נגד חבר הכנסת ישראל כ"ץ, יו"ר מזכירות הליכוד ולשעבר שר האוצר בממשלתו. היה זה ערב לפני החלטת בית הדין של התנועה מה יעלה בגורל 8,000 חברי "הליכודניקים החדשים", שלתפיסת נתניהו אינם מאמינים ביסודות המפלגה, אלא "אנשי שמאל קיצוני שפועלים כ'סוסים טרויאניים' כדי לרסק את הליכוד מבפנים".

"אני ציפיתי מכל חברי הליכוד, ובהם ראשי המוסדות במפלגה, להיאבק בכל העוצמה נגדם ולפעול להוצאתם מהתנועה. כולם עשו זאת חוץ מישראל כ"ץ, שעד היום פעל ופועל הפוך", כתב נתניהו. "מי שחושב שכדי לקבל כמה קולות אפשר לסכן את עתיד הליכוד והעתיד של כולנו, יגלה שלמעלה מ-130,000 חברות וחברי הליכוד לא יסלחו לו על כך".

המתקפה הגיעה בהפתעה לאחר שבשבועות האחרונים התחממו היחסים בין שני הפוליטיקאים הוותיקים, ואף התקיימו שלוש פגישות זוגיות, בהן בני הזוג נתניהו ובני הזוג כ"ץ ישבו לארוחה משותפת.

אמש (רביעי) דווח ב'חדשות 12' כי הסיבה למתקפה איננה סערת "הליכודניקים החדשים", אלא הכל שימש כהטעיה לסיבה האמיתית: סירוב מפלגת הליכוד לממן אבטחה - מכספי המפלגה - לרעיית ראש האופוזיציה, שרה נתניהו, ולילדיו, יאיר ואבנר. כזכור, ועדת השרים לענייני השב"כ החליטה לפני כמה שבועות כי אבטחת המדינה תוסר מעל משפחת נתניהו, חצי שנה לאחר שסיים לכהן כראש ממשלת ישראל, על אף לחציו הרבים וטענותיו כי "משפחתו באיום".

גורמים במפלגת הליכוד סיפרו ל'חדשות 12' כי בתקופה האחרונה היו ניסיונות "שקטים ולא רשמיים" של נתניהו להשיג מהליכוד מימון לאבטחת בני משפחתו. ע"פ הדיווח, התנהלו מגעים מאחורי הקלעים בין רה"מ לשעבר לשר האוצר לשעבר כדי להבין מה עמדת כ"ץ בעניין. כשהבין נתניהו שכ"ץ לא יסכים לרעיון - החלה המתקפה.

מסביבת כ"ץ נמסר בתגובה: "מדובר בטענה לא נכונה. לא הייתה פניה לא רשמית, וכן גם פנייה לא רשמית". מלשכת נתניהו נמסר כי "הוא לא ביקש ולא מתכוון לבקש אבטחה מהתנועה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר