'המבדיל' | צפו

מאיר כהנא, המעצרים ומנחם בגין • ריאיון מרתק עם נועם פדרמן

פעיל הימין נועם פדרמן בריאיון מרתק על אביו פעיל המחתרות, החיים לצד מנחם בגין, ההיכרות עם הרב כהנא וישיבת הרעיון היהודי, עשרות המעצרים והבית בלב הערבים בעיר חברון • צפו (TV)

נועם פדרמן עם זלמן שטוב (צילום: דודי פלוג • מפיק: איציק אוחנה)

השבוע מתארח בתכנית המבדיל אצל האמן זלמן שטוב, פעיל הימין נועם פדרמן במסע אל ילדותו לצד אביו פעיל המחתרות ולצידם של המפקד - מנחם בגין, ההיכרות עם הרב כהנא וישיבת הרעיון היהודי, עשרות המעצרים והבית בלב הערבים בעיר חברון.

פדרמן שהינו אחד השיאנים במעצרים - למעלה מ-50 כתבי אישום שהוגשו נגדו במשך השנים, חלקם בפרשיות שטלטלו את המדינה כמו מחתרת בת עין, יצא זכאי ברובם המכריע, שוב ושוב.

על אהבת ארץ ישראל גדל מגיל ילדות. אביו שהיה פקודו של מנחם בגין, מפקד האצ"ל, נתן את כל כולו למען ארץ ישראל, ועד למהפך השליטה בשנת 1977 היו מנודים, כיוון שלא היה בידיהם הפנקס האדום - הסמל של תנועת ההגנה. פדרמן גדל כשבסביבתו כולם אנשי אצ"ל לשעבר, המתפללים יחד בשבתות, וכולם קוראים למנחם בגין גם אחרי שהפך לראש הממשלה - המפקד.

בגיל העשרה, פדרמן פוגש ברב כהנא ומבין שלשם דרכו לוקחת אותו, בד בבד הוא מפעיל שיקול דעת עצמאי, דבר שחוזר על עצמו במשך חייו, גם אם הפלטפורמה נכונה עדיין ישנן נקודות שהוא חושב בהן אחרת.

בהמשך כבר נוצר מבול אדיר של משחקים שבים ונשנים מול השלטונות שבוחרים לעצור אותו בכל סיטואציה קיימת. על מחתרת בת עין הוא נעצר בחשד להיותו המוח שמאחורי הארגון, לאחר מכן כתב האישום שונה לכך שפדרמן העביר לבנת חבלה, וגם משם כתב האישום הופחת עד שנעלם.

פדרמן מייצג את עצמו תמיד. כיום פדרמן בעל תואר במשפט, אך עוד קודם בחר שלא להיעזר באחרים כיוון שלפי דבריו ראה את הסיאוב המתקיים מאחורי הקלעים בכל הנוגע למשפטים שכאלו. מייצג את עצמו ואפשר לומר שבהצלחה גדולה.

כיום פדרמן גר בתוך העיר חברון, וכדי להגיע לתפילת וותיקין בשבת במערת המכפלה, שם הוא משמש כחזן, עליו לעבור בינות לבתים הערבים. לבדו. לפעמים הוא משנה את הדרך על מנת שלא להיות קבוע ובכך להסתכן.

ביתו מבודד מכל בית יהודי אחר, והיו פעמים שפתאום נשמעו קולות ופדרמן היה צריך להתקשר לצבא בשבת, מחמת פיקוח נפש, אך כאשר המחבלים בורחים אל תוך השכונות הערביות מאוד קשה לעקוב אחריהם.

בתכנית האירוח "המבדיל" מתארחים מידי שבוע, יוצרים, אמנים, אנשי תרבות ודמויות שונות מרחבי העולם, שידברו על נקודות אור שונות שפגשו במהלך חייהם. את התכנית מגיש האמן והיוצר זלמן שטוב, בהקדמה של הבדלה בסגנון קרליבך, וברעיון קצר מתוך הפרשה. שבוע טוב וחורף בריא.

צפו בריאיון המרתק

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר