מאיפה מתחילים?

עושים סדר: 6 טיפים מבית מבולגן למסודר

לכל שבת יש מוצאי שבת ולכל בלגן יש מי שצריך לסדר אותו - מאיפה מתחילים? • מהאמרה החכמה של סבתא שלי ועד למחליט היחיד • וגם, טיפ זהב: איך למנוע בלגן לכתחילה (בית)

ארי טננבוים | כיכר השבת |
איפה שיש בלגן יש חיים - אבל איך מסדרים אותו? (צילום: שאטרסטוק)

מי לא מכיר את אחת מהסיטואציות הבאות: שבת הסתיימה זה עתה. השיש עמוס בכלים מלוכלכים, הרצפה מלאה משחקים, השולחן עמוס בספרים, שאריות אוכל, כוסות שתייה ומה לא.

חדר הילדים מבולגן. כל המשחקים שאי פעם אפשר ואי אפשר לשחק בהם פזורים על הרצפה (ובעיקר מתחת למיטות), הארונות הפוכים, המיטות מבולגנות ולהגיד שהחדר נראה אחרי מלחמה זה רק מחמאה.

חדר העבודה נראה מינימום כמו דיר עיזים. שולשה כוסות קפה ריקים מתגלגלים בין הררי הדפים. המקלדת מלוכלכת משאריות ארוחת בוקר-צהריים חפוזה והריח, אוי, ישתבח שמו.

מאיפה, למען השם, מתחילים לסדר את הבית?

בשביל זה אנחנו כאן, הפשילו שרוולים וקראו ביסודיות, הרי זה מה שבאנו לעשות:

1. קחו נשימה

לא להיבהל מהבלגן. הכילו אותו. התייחסו אליו בהבנה. 'איפה שיש בלגן יש חיים' אמרה הסבתא החכמה שלי. אם בלגנו כאן, סימן שחייו כאן. הכלת הבלגן תעזור לכם להתחיל לסדר.

2. בזמנך הפנוי

הכי טוב יהיה לסדר כשיש זמן פנוי. כשלחוצים לא עושים סדר יסודי. ברגע שעושים הכל בצורה יסודית כשזמננו בידינו ייתכן גם כי הסדר יישאר לאורך זמן.

3. רק אחד מחליט

נכון אומנם שסיעור מוחות הוא כמעט תמיד רעיון טוב, אך לא בעת סידור הבית. החליטו על מישהו אחד שקובע איפה מקומו של כל מוצר, מי לפח ומי נותר לפליטה.

*הפסקה נכתבה בלשון זכר מטעמי נוחות בלבד. תכל'ס לרוב רק אחת מחליטה. אמא.

4. מהגדול לקטן

הבית מהפכה? אל תיבהלו. התחילו מהחפצים הגדולים והמשיכו לקטנים. כשדבר ראשון מפנים את כל החפצים הגדולים למקומם – הבית ייראה מסודר מהר יותר.

לנשום, לשים שירים ולנקות חדר חדר (שאטרסטוק)

5. פרה – פרה

התחילו חדר – חדר. לא להעביר את המשמיכה מהסלון לחדר ואז לסדר את החדר ואז לשים בגדים לכסיבה ולהפעיל מכונה. רגע! התחלתם מהסלון?! סדרו רק אותו. כשסיימתם המשיכו לחדר הבא. ככה כובשים את הפסגה.

6. הדליקו מוזיקה

אין כמו מוזיקה להרים את מצב הרוח. ומי לא צריך מוזיקה כשהוא מסדר את הבית?

2 טיפים ששוים זהב איך למנוע בלגן לכתחילה:

1: בישלתם והכנתם עוגות? שטפו כלים מיד. כך תחסכו זמן. אם תשאירו את ערמת הכלים על שיש, כשתבואו בסוף היום זה יכול לגרום לחלישות דעת ואי רצון לסדר את המהפכה.

2: לא מזמן עשיתי כתבה מיוחדת עם אנשים שברחו לחו"ל בעקבות השקעות מסוכנות כשלא היה להם איך להחזיר ללווים את הכסף שהם היו החייבים להם. שוחחתי עם הבורחים, מומחים ועם רבנים.

מי שהכי פחות שיתפו פעולה היו הרבנים. אולי בגלל שהם, לטענתם, לא מומחים בנושא ואינם רוצים להיכנס לעניינים לא להם. על כל פנים, אחרי שלחצתי על רב חשוב להגיד לי בכל זאת כמה מילים בנושא הוא התרצה ואמר כך: "לא להשקיע הכל בבת אחת וכן לפזר את הכסף בהשקעות קטנות", והמסר הכל כך חשוב הזה בענייני כספים מתאים לכל דבר בחיים. לא לבלגן את כל הבית בבת אחת. להוציא קצת משחקים כל פעם וממילא נמנע בלגן גדול בסוף היום.

יש לכם עוד טיפים ועצות לסידור הבית? כתבו לנו בתגובות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר