שעות אחרי הכינוס

מדוע נטשו מאות חסידי גור את קבוצות הוואטצאפ?

"בדקתי עם עצמי שוב הערב באלו קבוצות איני מוכרח להיות לצורך עבודתי" - מילים אלו נשנו בידי חסידי גור הנוטשים קבוצות WhatsApp • ההוראה בשם הרבי, והמסקנות (בארץ)

שימי שפר | כיכר השבת |
אברכים בגור, אילוסטרציה (צילום: David Cohen/Flash90)

מאות חסידי גור עזבו היום (ראשון) בשעות הבוקר והצהרים קבוצות וואטסאפ רבות במגזר, זאת בעקבות כינוס מיוחד שהתקיים אמש (מוצ"ש) בחצר החסידות בנושא הטכנולוגיה, במהלכו הוכרזה הכרזה מיוחדת בידיי הגבאי הרה"ח רבי יוסל שיף, בנוכחות האדמו"ר.

בכינוס שבו השתתפו אברכים בלבד, נשאו דברים רבני הקהילה והדגישו את הצורך להתחזק הן בענייני טכנולוגיה באופן כללי, והן בנושא החזקת מחשבים גם לצורכי פרנסה.

מי שעוד נשאו דברים הם ראש ישיבת 'שפת אמת', הגאון רבי משה חיים דנדרוביץ, ורב חסידי גור בירושלים הגאון רבי חיים בונים שאץ וחבר וועדת הרבנים לענייני תקשורת, שהדגיש את הזהירות בנושא, ואת הצורך להתחזק עבור אלו שמשתמשים בטכנולוגיה לצורכי פרנסה.

לקראת סיום הכינוס הוכרזה ההכרזה בנוכחות האדמו"ר בזה הלשון. "בשם הרבי עלינו לדעת שהשמירה על נושא הטכנולוגיה נוגעת לעיקרי היהדות. הטכנולוגיה היא שאלה של בחירה האם להיות יהודי או לא, האם להיות אדם שומר תורה ומצוות או לא, וכי כל אחד יודע שאנשים שנפלו כחללים, נפלו ברובם בשל פגעי הטכנולוגיה, לא חלילה בגלל רוע, אלא בגלל הסקרנות שגורמת לחוסר יכולת לצאת ממנה חזרה". לשון ההכרזה.

החסידים נוטשים בהמוניהם

לאחר ההכרזה כתבו רבים מחסידי גור את ההודעה הבאה, שלאחריה הם נטשו את הקבוצות, כולל את הקבוצות הפנימיות. "חברים יקרים, לאחר ההתחזקות של שבת טהרנו וההכרזה הברורה בבית מדרש בשם ובנוכחות כ"ק מרן אדמו"ר שליט"א, ברור שחייבים לעשות מעשה, וכל צעד של התחזקות בנושא זה הוא עוד התקרבות לרבי שליט"א.

כדי לקיים את רצון קדשו בשלימות, בדקתי עם עצמי שוב הערב באלו קבוצות איני מוכרח להיות לצורך עבודתי, והגעתי למסקנה שעבורי קבוצה זו אינה בגדר צורך. מתוך תחושת שמחה של מצווה שזכיתי לקיים מצוות לא תסור".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר