האמירה שעוררה מהומה • צפו

יברקן השווה את ההגבלות למחנות ריכוז - ונזרק מהוועדה

חבר הכנסת מהליכוד עורר את חמת מנהל הישיבה לאחר שהתבטא בצורה קשה נגד ההגבלות וסולק מהחדר • "בזוי ונאלח", הטיח בו איש 'העבודה', "תצא מיד" • צפו (בכנסת, TV)

יוני גבאי | כיכר השבת |
יברקן ביציאה מהוועדה (צילום: ערוץ כנסת)

סערה פרצה היום (ראשון) במהלך דיון בוועדת החוקה של הכנסת, על הרחבת מגבלות 'התו הירוק'. חבר הכנסת גדי יברקן מהליכוד אמר במהלכה כי "אתם עושים כמו אוסטריה... רק חסר מחנות ריכוז".

בתגובה, יו"ר הועדה קריב סילק אותו מהוועדה, לא לפני שאמר כי "השימוש שלך בצמד המילים הזה הוא דבר בזוי ונאלח.... לדבר בשפה הזו, על משרתי ציבור, שעסוקים יום ולילה להגן על בריאות הציבור, גם אם דעתך שונה מדעתם... בושה וכלימה".

עוד אמר כי "דבר אחר הוא להביע עמדה, ודבר שני הוא לשבש דיון של ועדה. קראתי לך קריאה ראשונה ואני ממשיך הלאה".

ח"כ יברקן השיב ואמר כי "אתה לא יכול לסיים לי את זכות הדיבור. אני אפסיק כשאני ארצה, אתה לא תגיד לי לשתוק. אתם עושים כמו אוסטריה... רק חסר מחנות ריכוז..."

בהמשך, כאמור, נזרק מהוועדה. "קריאה לסדר פעם שלישית ותצא מהאולם. אמרת את המילים מחנות ריכוז, תצא מהחדר. סיימת את ההשתתפות שלך בדיון. השימוש שלך בצמד המילים הזה הוא דבר בזוי ונאלח. תצא מחדר הוועדה מיד. מילים בזויות, רגע של שפל. בחדר הזה לא ישתמשו במילים האלה בהקשר לפעילות ממשלת ישראל.

"יש גבולות גם לחברי כנסת. בושה להשתמש בצמד המילים הזה בהקשר של מדיניות של ממשלה שעסוקה בלהגן על הציבור. אפשר לחלוק על מדיניות הממשלה, אפשר להתווכח, אפשר לא להסכים ואפשר להפיל פה בהצבעה דברים. לדבר בשפה הזו, על משרתי ציבור, שעסוקים יום ולילה להגן על בריאות הציבור, גם אם דעתך שונה מדעתם... בושה וכלימה".

צפו בוידאו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר