טלטלה בפוליטיקה החרדית

הצהרה דרמטית של ליצמן: "בבחירות הבאות לא אתמודד"

אחרי 22 שנה בפוליטיקה הישראלית ושלל תפקידים בכירים ב'אגודת ישראל', יעקב ליצמן הכריז כי לא יתמודד יותר בבחירות • "בתקופה האחרונה נראה שהתעייף", מעידים גורמים בסביבתו בכנסת (ארץ)

רפאל כהן | כיכר השבת |
פורש. יעקב ליצמן (צילום: Noam Revkin Fenton/Flash 90, באדיבות ערוץ הכנסת)

יו"ר אגודת ישראל חבר הכנסת יעקב ליצמן הודיע, אחרי 22 שנות כהונה בכנסת, כי הוא לא מתכוון להתמודד שוב בבחירות הבאות. "אם יהיו בחירות חדשות - לא אתמודד, לא אלך לכנסת שוב פעם". את הדברים אמר בריאיון לצמד המגישים החרדי, משה גלסנר ואבי בלום בתוכנית 'שחור לבן' בערוץ כנסת.

כשנשאל אם יחתום על הסדר טיעון במסגרתו יפרוש מהכנסת אמר ליצמן כי הוא "פורש ללא קשר להסדרי טיעון".

גורמים שונים בכנסת מעידים כי "בתקופה האחרונה נראה שהוא התייעף", ולמעשה היה יו"ר ללא חברים נוספים, מכיוון שחברי הכנסת במפלגתו, פורש ואייכלר לא ייחסו לו חשיבות.

חבר הכנסת ליצמן כיהן בתפקידים שונים בפוליטיקה הישראלית כשהבולט שבהם הוא תפקיד שר הבריאות, בו כיהן גם בתחילתו של משבר הקורונה עד שהוחלף על ידי יולי אדלשטיין מ'הליכוד'.

ליצמן הודיע לאחר הקמת ממשלת גנץ-נתניהו כי הוא לא מעוניין עוד להחזיק בתיק הבריאות - ועבר להחזיק בתיק הבינוי והשיכון, זאת עד להקמת ממשלת בנט-לפיד והליכת המפלגות החרדיות אל ספסלי האופוזיציה.

במשך שנים רבות ליצמן סירב להתמנות לשר, ושימש בתפקיד סגן שר במעמד שר. לאורך הדרך טען כי אם יחוייב להתמנות לשר לא יעשה כן - אלא שלאחר פסיקת בג"ץ ליצמן התמנה לשר, זאת בעקבות עתירת מפלגת 'יש עתיד'.

חבר הכנסת ליצמן מונה לראשונה לכנסת בשנת תשנ"ט, ובשנים תשס"א-תשס"ג, ובין השנים תשס"ה-תשס"ז שימש כיו"ר ועדת הכספים היוקרתית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר