לא לוקחים סיכון

התפרצות קורונה בשיאן שבסין: סגר וחיטויים

מאות מאומתים סימפטומטיים בעיר שיאן שבמרכז סין. הרשויות לא לוקחות סיכון והטילו על העיר סגר נוקשה במיוחד, לצד החלטה לחטאות את העיר. הנדבקים לא הגיעו מחו"ל (קורונה)

(צילום: הרשויות בסין)

סין, המדינה בה החלה מגיפת הקורונה שמשפיעה על העולם כולו כבר שנתיים, מתמודדת שוב עם התפרצות קשה של הנגיף. 13 מיליון תושבי העיר שיאן שבמרכז סין נמצאים כעת בסגר נוקשה בניסיון לעצור את ההתפרצות שם, שלדברי הסינים אינה קשורה לזן האומיקרון.

מדובר עדיין במספרים קטנים יחסית לסין, אתמול דווח על 206 נדבקים חדשים, רובם המוחלט מהעיר שיאן - הנתון הגבוה ביותר בסין מזה כמעט שנתיים. הסינים חוששים שכן רוב הנדבקים לא הגיעו מחו"ל אלא נדבקו בעיר עצמה.

יצוין, שהנתונים בסין מוצגים בצורה שונה משאר העולם שכן מבחינת הסינים רק חולים סימפטומטיים נחשבים כך שהמספרים ככל הנראה אף גדולים בהרבה.

מאז 9 בדצמבר אובחנו בעיר שיאן כבר 485 מקרי הדבקה מקומיים, והעיר נמצאת כעת ביומו הרביעי של סגר נוקשה שאמור לחסל את הנגיף ולעצור את ההתפרצות בשילוב בדיקות המוניות, כפי שהצליחו הסינים לעצור התפרצויות דומות בשנתיים האחרונות.

החל מיום חמישי האחרון, התושבים בשיאן לא יכולים לצאת מביתם, ורק פעם אחת ביומיים רשאית כל משפחה לשלוח את אחד מאנשיה החוצה, על מנת לקנות מצרכים בסיסיים. כל בתי העסק מלבד החיוניים נדרשו לסגור את שעריהם אתמול ההגבלות אף הוקשחו עוד יותר, ובין היתר צומצמה האפשרות לצאת מהבית כדי לרכוש מצרכים חיוניים לפעם אחת בשלושה ימים. התושבים לא רשאים לעזוב את שטח העיר בלי אישור מהמעסיקים שלהם או מהרשויות המקומיות.

מלבד הסגר הנוקשה על תושבי העיר, 29,000 מהם הועברו לבידוד בבתי מלון שונים בעיר. לצד הבדיקות והבידודים ההמוניים, בשיאן הודיעו גם על מבצע חיטוי נרחב בעיר כולה. המבצע ייצא לפועל בשעה 18:00 לפי השעון המקומי, והתושבים התבקשו לסגור את חלונותיהם ולהכניס פנימה חפצים שונים במרפסות או בגדים שתלו בחוץ.

הסינים שאמורים לארח את אוליפיאדת החורף בביג'ינג חוששים מאד מההתפרצות בשיאן הרחוקה 900 ק"מ מהבירה הסינית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר