האומיקרון מתעתע

עלייה בתחלואה, אך בינתיים מעט מאושפזים בבתי החולים

סימן לאופטימיות? נתונים מעודדים מהעולם על התפשטות זן האומיקרון: אמנם יש הרבה נדבקים, אך מספר המאושפזים לא עולה כמספר הנדבקים בניגוד לגלים הקודמים • תמונת מצב עולמית (קורונה)

(צילום: שאטרסטוק)

המומחים מנסים עדיין להבין האם זן האומיקרון הוא סיבה לדאגה או שאולי הוא מסמל דווקא על סופה של הקורונה כמחלה מסוכנת והפיכת הנגיף ל"שפעת 2". על פי נתונים שנבחנים כעת ממדינות שונות בעולם בהן האומיקרון הפך לנפוץ במיוחד, דוגמת בריטניה, נראה כי הנתונים מעודדים. אמנם יש עלייה משמעותית במספר הנדבקים היומי, אך איננו רואים את אותה העלייה גם במספר המאושפזים היומי.

גם בדנמרק ובאיטליה, בהם מספר מאומתי האומיקרון גבוה במיוחד, ישנה עליה קלה במספר המאושפזים אך לא באופן מקביל לעלייה במספר המאומתים. בהשוואה לגלי הקורונה הקודמים מדובר במצב טוב בהרבה, שכן אז נראתה עלייה ישירה גם במספר המאושפזים.

המומחים מסרבים עדיין לקבוע באופן חד משמעי האם האומיקרון מסוכן פחות או שאולי מוקדם מידי בכדי לדעת זאת. ייתכן גם כי העובדה שרבים מחוסנים כבר כנגד הנגיף משפיעה אף היא על מצבם ורמת התחלואה שלהם.

החשש המרכזי כרגע כי לנוכח ההדבקה הגבוהה עדיין יגיעו לבתי החולים מאושפזים רבים בסופו של דבר שיביאו לעומס כבד על המערכת לצד מחלות החורף כשפעת ודלקת ריאות. הבריטים לדוגמא כבר רואים עלייה במספר המאושפזים, בשל גל ההדבקה הגדול והדבר מעורר חשש במערכת הבריאות.

נקודה נוספת שמדאיגה את המומחים, היא מספר אשפוזי הילדים. בארה"ב ובבריטניה מדווחים על עלייה משמעותית מאד במספר הילדים שאושפזו בעקבות הקורונה וישנו חשש כי זן האומיקרון מסוכן יותר לילדים, גם לנוכח העובדה שרובם אינם מחוסנים כנגד הנגיף.

במקביל, אוסטרליה דיווחה הבוקר (שני), על מקרה מוות ראשון של חולה קורונה שנדבק בזן האומיקרון. מדובר בקשיש בשנות ה-80 לחייו שנדבק בנגיף במוסד לטיפול בקשישים ומת בבית חולים בסידני.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר