כבר לא "שפעת"

שר האוצר ליברמן: "אסור לזלזל באומיקרון; יש להתייחס בשיא הרצינות"

שר האוצר אביגדור ליברמן זלזל בזן הקורונה החדש, ה'אומיקרון', בישיבת הקבינט האחרונה, אך כעת חוזר בו מהדברים: "חייבים להתייחס לגל הנוכחי בשיא הרצינות" (ארץ)

רפאל כהן | כיכר השבת |
אביגדור ליברמן (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

זן האומיקרון מתפשט בישראל במספרים גבוהים, ומקדם ההדבקה רק עתיד לעלות בימים הקרובים. בממשלה חוששים מ"סגר שאינו רשמי" בשל חובת הבידודים המוטלת, עדיין, על כל אדם שנחשף למאומת לאומיקרון - גם אם התחסן בשלושה חיסונים.

מציאות זו הכניסה כבר עשרות אלפים לבידוד, אך אף אחד מהם לא זכה לפיצוי, מכיוון שבמשרד האוצר מסרבים לחזור למנגנון פיצויים כפי שהיה בממשלה הקודמת.

בישיבת קבינט הקורונה האחרונה, שנערכה בתום השבוע שעבר, שר האוצר אביגדור ליברמן כינה את האומיקרון "שפעת", בגלל מספרי החולים הקשים שעדיין נמוך. הדברים עוררו סערה - והיום (שני) בישיבת סיעתו, ליברמן נשמע אחרת:

"אסור לזלזל באומיקרון ולהקל ראש אלא חייבים להתייחס לגל הנוכחי בשיא הרצינות. עם זאת - הכל תלוי בהתנהגות ואחריות אזרחי ישראל. נכון להיום יש פחות מ-90 חולים קשים ופחות מ-40 מונשמים מונשמים, והמספרים האלה מאפשרים לנו לשמור על משק פתוח", אמר שר האוצר.

"אני מקווה שאנחנו כמדינה נדע לשמור על הכלכלה. אפשר להסתפק בתו סגול, אבל זה מחייב התנהלות אחראית של האזרחים. מי שעוד לא עשה את החיסון חייב ללכת ולהתחסן והדבר הפשוט ביותר הוא לעטות מסכות. השילוב בין המסכות והחיסונים מאפשר לנו להמשיך לחיות לצד הקורונה ולשמור על כלכלה פתוחה", הוסיף ליברמן.

שר הבריאות, ניצן הורוביץ, התייחס גם הוא לבעיית הבידודים הנוכחית, והזכיר את הדיונים שמתקיימים בשעות האחרונות באשר לשינוי מתווה הבידוד: "אנשים לא מחוסנים צריכים לדעת שהם לא מוגנים לדבר הזה שנקרא אומיקרון. בוחנים מחדש את מדיניות הבידודים, כי אנחנו לא רוצים שהם יביאו לפגיעה קשה במשק ובלימודים. צפויים לשנות את מדיניות הבידודים כך שמחוסנים לא ידרשו תמיד בבידוד אחרי מגע עם חולה מאומת. הפרטים עוד בדיון - אבל זה הכיוון".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר