ח"כים מהאופוזיציה מורחקים

בנט מיציע המבודדים: "הליכודניקים עסוקים רק בירושה"

רה"מ בנט יצא מבידוד אילו נכנס בכדי להשתתף בנאום 40 חתימות שארגנה האופוזיציה. בנט תקף את העובדה שחויב לצאת מבידוד ואמר כי "מה שמעניין את האופוזיציה זו פוליטיקה קטנה" (ארץ)

רפאל כהן | כיכר השבת |
בנט. ארכיון (צילום: ערוץ כנסת, דני שם טוב דוברות הכנסת)

האופוזיציה יזמה היום (שני) דיון 40 החתימות, על מדיניות הממשלה הפוגעת בריבונותה של ישראל: פתיחת קונסוליה פלסטינית בירושלים והלוואות ענק לפלסטינים בגובה חצי מיליארד. ראש הממשלה נפתלי בנט, יגיע להשתתף בדיון, למרות היותו חייב בידוד.

בנט אמר בנאומו מיציב המבודדים כי "אלו ימים של מגיפה עולמית בהם הממשלה בראשותי פועלת למען בריאות התושבים והרצף התפקודי והעסקי. את האופוזיציה זה לא מעניין. הם עסוקים בקרבות של הליכודניקים החדשים וחוק ברקת".

"הליכודניקים עסוקים רק בירושה. הם עסוקים בהכל - חוץ משלומם ובריאותם של אזרחי ישראל, כל מה שמעניין את האופוזיציה זו פוליטיקה קטנה".

עוד אמר בנט כי "להביא לפה מבודדי אומיקרון זה מעשה חסר אחריות, הציבור רואה את זה ונבוך". בהמשך אמר כי "כשהייתם בממשלה ביקשתם מהאופוזיציה שלא לקיים דיון כזה, והאופוזיציה הסכימה - אבל אותך, נתניהו, זה לא מעניין. ידבקו אנשים, נסגור עסקים ונסכן חיים. מה לא תעשה בשביל רווח פוליטי קטנוני? חבריי באופוזיציה, הציבור רואה אתכם - ונבוך! הוצאתם אתכם מן הכלל".

"אני מאחל הצלחה לשני הצדדים במאבקים הפנימיים בליכוד. ברקת נוסע לוושינגטון ועושה רעש. חוזר לפה - ועושה רעש." מירי רגב הגיבה: "הוא השקיע בזה הרבה כסף".

בהמשך התייחס לעניין הקונסוליה ואמר כי "הממשלה בראשותי הבהירה שוב ושוב את עמדתה לפיה אין מקום לקונסוליה פלסטינית בירושלים. ירושלים היא בירתה של מדינה אחת, מדינת ישראל. נקודה".

בהמשך פנה לנתניהו ואמר כי "הותרת את מדינת ישראל במצב הקשה ביותר, ודברי הימים ידברו בעניין הזה. הותרתם את איראן בנקודה המתקדמת ביותר בימיה בהעשרת האורניום, אבל עשיתם רעש במקום לדאוג למדינה. אנחנו מתקנים עכשיו".

לסיום אמר: "הכנסת ידעה לתת כתף לממשלה בזמן משבר. בחוץ אין ימין ואין שמאל - אבל אתה, נתניהו, שברת את הכלל הזה ותקפת את המדינה שלנו. אני אחזור עכשיו למה שחשוב: ניהול מדינת ישראל והצלת חיים".

"יכול לקוות שהאופוזיציה תתעשת ותקרא לאנשים להתחסן כי היא נאלמה דום, אתם מביאים אותי ואת אחרים כדי להדביק, אבל אנחנו אנשים אחראים".

אחריו עלה לדוכן יו"ר האופוזיציה, בנימן נתניהו שטען כי "בנט ניסה למנוע את הדיון הזה כי הוא פחד לשמוע את הביקורת נגדו, על הכישלון בכל התחומים - אבל אתה תשמע את הביקורת, כי אתה חייב".

נתניהו הוסיף לתקוף: "בנט חסר אונים מול הקורונה. הוא מטיף למוסר ולממלכתיות, אחרי שתקף את הממשלה בזמן מלחמה בעבר. הוא מטיף - אבל עם אפס מעשים. הוא גדול גונבי הקרדיט בתקופה החדשה. בנט הוא כישלון מוחלט בעשייה ובקבלת החלטות. בכל דבר משמעותי - הוא מזגזג".

"ממשלת ההונאה המבולבלת של בנט ולפיד לא מסוגלת לעשות שום דבר כמו שצריך. בנט ניסה לברוח מהדיון הזה כי פחד לשמוע ביקורת ולקבל את האמת. אין לו שום סיבה לא להיות פה. על פי הנחיות משרד הבריאות הוא יכול להיות פה ולפי התקנון של הכנסת הוא חייב להיות פה. שיפסיק להתבכיין וישמע את האמת".

"בנט, האיש והחוברת", עקץ, "העתיק ספרון שבו הוא הבטיח לחסל את הקורונה תוך 4 שבועות. היום, חצי שנה לאחר הקמת הממשלה הגרועה בתולדות ישראל, הוא יושב שם ביציע חסר אונים. הוא נותן הרבה ציוצים, המלצות, פרשנויות, הרבה הטפות מוסר בזמן שבמלחמה בעזה הוא תקף את הממשלה - ואפס החלטות".

"אפילו בנט לא מאמין לבנט", הוסיף לתקוף, "שרת החינוך שלו היא מכחישת קורונה סדרתית. היא חיבלה במכוון במבצע החיסונים לילדים בבתי הספר. טענו נגדה שהיא הסתירה נתונים גם בפני הציבור וגם בפני הממשלה. אני לא יודע אם זה נכון, אבל אני יודע דבר אחד בוודאות: אם הייתה מושמעת טענה חמורה כזו נגד הממשלה שלנו, כבר הייתה חקירה פלילית מזמן".

נתניהו, שנשמע מעט צרוד השיב לדברי בנט: "אתה אומר עלינו שאין לנו דאגה לחיים?! איזה שקר, איזו חוצפה, איזו צביעות, בנט בלקיחת קרדיט - מאה. בביצועים - אפס" הוסיף.

"בנט התחייב שעד סוף דצמבר 50% מהילדים 5-11 יהיו מחוסנים. עד עכשיו - פחות מעשרה אחוז. בנט - אפס מוחלט בהישגים".

"אנחנו גם נלחמנו בקורונה והבאנו מענקים ורשת ביטחון כלכלית. הצלנו אזרחים מחרפת רעב ועסקים מפשיטת רגל. מה אתם עושים? כלום".

"בממשלת ההונאה הזאת", סיכם, "אומרים לאזרחים שעומדים בפני פשיטת רגל ״להחליף מקצוע״. אני אומר לכם, שרי ממשלת ההונאה, הבלבול והכישלון, אתם אלה שצריכים להחליף מקצוע. אתם בתפקיד הלא נכון, בזמן הלא נכון, עם האנשים הלא נכונים. אתם עומדים המומים וחסרי ישע מול אתגרים אדירים שאין לכם מושג איך להתמודד איתם".

כזכור, בהתחלה ניסו יו"ר הכנסת וראשי הקואליציה, למנוע מראש הממשלה להגיע לדיון 40 החתימות במליאה, בשל היותו חייב בידוד. אך לאחר שהבחינו שבכל מקרה אין להם רוב, הוחלט להביא אותו יחד עם חברת הכנסת שירלי פינטו ולדחות את תחילת הדיון בשעתיים וחצי - לשעה 18:00.

בנט, כמובן זעם על כך שנאלץ להגיע לכנסת מביתו שברעננה, ובהודעה שהוציא לתקשורת אמר: "רה"מ ואנשי לשכתו עשו ניסיונות רבים לפטור את רה"מ מהגעה לכנסת, שכן בתו מאומתת לאומיקרון בסבירות גבוהה, ללא הצלחה: האופוזיציה בראשות נתניהו מסרבת לאפשר קיזוז, למרות שנאמר להם שהאומיקרון מדבק מאוד ומחייב היערכות שונה של המבודדים בכנסת".

"הזלזול של האופוזיציה בבריאות הציבור חמור ביותר. בעוד אנחנו עושים הכל כדי להעלות את תחושת האחריות של כל אזרח ואזרח נוכח העלייה בתחלואה, נתניהו משחק עם המגפה בשביל הישג פוליטי קטנטן. נתניהו איבד כל שמץ אחריות לאומית, אמר בנט.

ב'הליכוד' הגיבו על דברי בנט: "בנט מפחד. בניגוד לתקנון הכנסת ובאופן חסר תקדים, בנט ניסה לברוח מלמסור דין וחשבון לציבור. גם בזה הוא נכשל. בשיא משבר הקורונה אנחנו לא סגרנו את הכנסת ולא ברחנו מדיונים כמו בנט. על פי הנחיות משרד הבריאות ועל פי כללי הכנסת, בנט חייב להתייצב לדיון ולהשתתף בו ביציע המבודדים. לכן הספין של בנט הוא קשקוש - לא אכפת לו מבריאות הציבור אלא מהבריאות הפוליטית שלו, והיא אכן בסכנה".

ח"כ יעקב אשר על דחיית מליאת הכנסת בשעתיים וחצי: "פשיטת רגל של מוסד הכנסת, מליאה מושבתת ביום חקיקה רק בגלל שתלטנות קואליציונית שלא רואה כלום חוץ מעצמה. במקום לחתור להסכמות ולתת לאופוזיציה את מקומה הראוי לה בוועדות, הפכו את הדורסנות לשיטה. זה לא יעבוד".

מוקדם יותר היום פורסם, כי ביש חשש ממשי שבתו של בנט נדבקה בווריאנט האומיקרון, זאת לאחר שנמצאה חיובית לנגיף הקורונה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר