לא מה שאתם חושבים

אפייה עם הילדים עלולה להיות מסוכנת - בגלל הדבר הזה

סוף סוף אזרתם אומץ והלכתם על הנורא מכל: אפייה עם הילדים - על כל המשתמע מכך. רק שמלבד הסכנות הרגילות של תנור לוהט ומיקסר פועל, ישנה סכנה אחת שאתם לא יודעים על קיומה (בריאות)

חיה כהן | כיכר השבת |
אפייה עם הילדים עלולה להיות מסוכנת (צילום: shutterstock)

אפייה עם הילדים תמיד נשמעת כמו רעיון קסום בהתחלה ומתגלה כסיוט אמיתי כשאתם מביטים במטבח בעיניים מיואשות ומותשות ולא מבינים איך הוא התהפך בצורה יסודית כל כך. ואז, במבט שני, אתם רואים את העיניים הנוצצות של הילדים כשהם אוחזים בעוגיות הבלתי-סימטריות בעליל שהכנתם יחד ואיכשהו הכל נכנס לפרופורציות. לא נורא הבלגן, העיקר הבריאות.

הבריאות אמרנו? ובכן, מסתבר שמלבד הסכנות הרגילות של ילדים ליד תנור לוהט, מיקסר לוהט וביצים שבירות, יש סכנה נוספת שאתם ממש לא יודעים על קיומה.

ד"ר פריאה אלכסנדר, מומחית לרפואת נשים וילדים ממלבורן, אוסטרליה, ואושיה לא קטנה באינסטגרם, פרסמה אזהרה לפיה צריך לשמור היטב שהילדים לא ילקקו את הקערה והכלים בהם הכנתם את הבצק. "אני אוהבת עוגות ואוהבת ילדים" כתבה הרופאה, "אבל ללקק את הקערה של העוגה זה פשוט מסוכן".

לדברי ד"ר אלכסנדר, החשש העיקרי של ההורים הוא מפני הביצים החיות בטרם נאפו, מה שיכול להוביל להרעלת סלמונלה, כאבי בטן ושלשולים, אבל הסכנה העיקרית היא מפני חיידק אגרסיבי יותר: אי קולי.

"רק חימום ובישול הקמח הורג את חיידקי האי-קולי" הסבירה הרופאה בפוסט שפרסמה. "בבקשה, אל תתנו לילדים ללקק את קערת העוגה. הדבר האחרון שאתם רוצים לעשות זה להזיק להם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר