שיחזר את הרגעים הקשים

הרב מאיר נחמן אלחדד מעיד בוועדה לחקר אסון מירון

ועדת החקירה הממלכתית לאסון מירון ממשיכה בדיוניה ובשמיעת העדויות • הבוקר, העיד בוועדה, האב השכול, הרב מאיר נחמן אלחדד, שהיה עד ראייה לאסון הכבד (חרדים)

שימי שפר | כיכר השבת |
הרב אלחדד מעיד (צילום: לע"מ)

ועדת החקירה הממלכתית לאסון מירון ממשיכה הבוקר (שלישי) בדיוניה ובשמיעת העדויות, במסגרת חקירת האסון הנורא בו נהרגו 45 בני אדם במהלך הילולת הרשב"י בל"ג בעומר. "כיכר השבת" העביר את הדיונים בשידור חי.

בוועדה, בראשות נשיאת בית המשפט העליון בדימוס, השופטת מרים נאור, חברים האלוף במיל' שלמה ינאי והרב מרדכי קרליץ.

הבוקר, יעידו בפני הוועדה:

הרב מאיר נחמן אלחדד, אב שכול ועד ראייה לאירוע
קרן פטל, מנכ"לית מועצה אזורית מרום הגליל
הרב מרדכי הלפרין, יו"ר ועד היישוב מירון לשעבר
דוד קליין, יו"ר ועד היישוב מירון

העדות של הרב אלחדד

הרב אלחדד שאיבד שניים מבניו באסון במירון, העיד כאמור בוועדה וסיפר על הדרך בה זיהה את הגופות של בניו ז"ל.

"הגעתי לאבו כביר, ולאחר שהעברתי 'צעטאלע' עם פירוט אודות המראה של הבנים שלי, נאמר לי בשלב מסויים שהם נמצאים שם. לאחר מספר שעות נכנסתי לזהות, וראיתי את הבן שלי בן ה-12 עם דם שיוצא לו מהפה, והבנתי שהוא שכב מתחת לגופות ופצועים רבים נוספים".

"תכננתי לעשות את השבת במירון, אך הקב"ה רצה אחרת והעברתי את השבת אצל חבר בקרית מוצקין, ובמוצאי שבת, אודות לעזרה של אנשים רבים הצלחנו לשחרר את הגופות חזרה למירון. ערכנו להם הלוויה, ואמרתי לרשב"י שאני מפקיד בידיו כעת נשמות טהורות שהיו בתחום אחריותו, היות וכתוב במקורות שהצדיק הוא זה שאחראי על מקום הקבורה שלו".

הרב אלחדד הוסיף: "אני פונה מכאן וקורא לכם חברי הוועדה למצוא את האחראים לרשלנות הנוראה, ולמצוא מי זה שנתן את הפקודה לקיים הדלקה אחת בלבד בשטח שנקרא תולדות אהרן, ושכלל אינו שייך להם. מדוע לא פיזרו את כלל הציבור לשטחים שהיו ריקים, גם מתחם תוא"י, גם מתחם באיאן, וגם מתחם גנדי, מה שגרם לכך שהיתה יציאה רק ממקום אחד, ממעבר רבי דוב ז"ל, שאגב הכרתי אותו אישית. אני רוצה לומר לכם שקיבלתי הביתה את מסקנות הביניים שלכם, ולדעתי, ההחלטה שלכם לקיים בשנה הקרובה רק הדלקה אחת, היא מתכון לאסון נוסף".

נאור: "יסלח לי אדוני. אתה נמצא כאן כעד, אתה מתבקש לעסוק רק בעדות עצמה".

הרב אלחדד: "אני רוצה לומר שבמקום כזה שיש כל כך הרבה מאמינים, יש צורך בלפזר את הקהל לכמה שיותר הדלקות. אנחנו מתמודדים ב"ה בגבורה עם אמונה, שבלעדיה לא היינו שורדים, וכמונו שאר המשפחות השכולות שמבקשים צדק, ושחלילה אסון כזה לא יתרחש שוב".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר