דחייה נוספת

מדינת בירוקרטיה: עשרות אלפים עדיין ממתינים לאישור רכבם

עשרות אלפי ישראלים שהזמינו ורכשו מכונית חדשה - היו אמורים לקבלה כבר בתחילת החודש אך נאלצים להמתין, זאת בעקבות עיכוב במשרד האוצר מחשש לפגיעה בהכנסות (רכב)

דוד הכהן | כיכר השבת |
רכבים בחנייה (צילום: Nati Shohat/Flash90)

מדינת בירוקרטיה: עשרות אלפי ישראלים שהזמינו ורכשו מכונית חדשה, והיו אמורים לקבל אותה כבר בתחילת החודש - ממתינים, זאת בעקבות עיכוב בהעברת צו אגרות הרישוי המעודכן לוועדת הכספים, כשללא אפשרות לתשלום אגרת רישוי לא ניתן להנפיק רישיון לרכב.

חישוב אגרת הרישוי מתחלק על פי שבעה קבוצות רישוי, החל מאגרה של 1,226 שקל על רכב ששוויו עד 101,000 ש''ח ועד לאגרה הגבוהה ביותר של 4,719 שקל על רכב ששוויו מעל ל-299,001 ש''ח.

על פי הפרסום ב-Ynet, הסיבה שחישוב האגרות המעודכן מתעכב היא בשל אי הסכמות בין משרד התחבורה למשרד האוצר בראשותו של השר ליברמן, בשל החשש של האחרון כי החישוב החדש יוביל לפגיעה בהכנסות המדינה בעקבות כך שחלק מהדגמים ירדו קבוצה בדירוג וישלמו פחות.

יצוין כי אגרות הרישוי בישראל הן מהגבוהות בעולם מה שכמובן לא מונע ממשרד האוצר להמשיך ולהתעקש על חישוב מחיר גבוה לרוכשים.

תוקף מחירי אגרות הרישוי פג בסוף דצמבר ולמרות שבשני המשרדים היו מודעים לכך הם הוסיפו להתעכב, לבסוף ולאחר דין ודברים ארוך הגיעו ביניהם להסכמה על ייקור האגרות, אך הוצאתם לפועל עדיין מתעכבת עד להעברת מסמך רשמי חתום בידי שרי התחבורה והאוצר לידי ועדת הכספים שאמורה לאשר אותו, כשרק לאחר מכן הוא יכנס לתוקף. בינתיים עשרות אלפי ישראלים נאלצים להמשיך להמתין לשחרור רכבם, זאת למרות ששילמו עליו במיטב כספם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר