המלחמה בגזירת ליברמן

הצעת פרוש למדיח לכל משפחה נדחתה: "זה לא דאחקה"

הכנסת דחתה בקריאה טרומית את הצעת נציג שלומי אמונים, שדרש מהמדינה להעניק מדיח כלים לכל משפחה ברוכת ילדים, בעקבות העלאת המס על כלים חד פעמיים (ארץ)

רפאל כהן | כיכר השבת |
ח"כ מאיר פרוש בנאומו (צילום: ערוץ כנסת)

מליאת הכנסת דחתה הערב (רביעי) בקריאה טרומית את הצעת חוק מימון מדיח כלים למשפחות שבהן יש ארבעה ילדים ויותר, שהגיש חבר הכנסת מאיר פרוש.

ההצעה הגיעה לאחר העלאת המס על כלים חד פעמיים, שעתידה להשפיע ישירות על משפחות רבות בחברה החרדית. בדברי ההסבר נכתב: "הרפורמה תפגע קשות בעיקר במשפחות מוחלשות וברוכות ילדים שצורכות כלים חד פעמיים, כאשר השימוש בכלים רב פעמיים הוא כמעט בלתי אפשרי. רכישת מדיח כלים תעלה לכל משפחה אלפי שקלים, הוצאה שתכביד מאוד על המשפחות שגם כך נמצאות במצב כספי לא פשוט".

פרוש, שלכאורה הגיש את הצעת החוק כ'הטרלת אופוזיציה', ניסה לשכנע במליאה: "אני רוצה להצהיר באופן נחרץ שהצעת החוק שמונחת בפניכם הינה חשובה ביותר ואיננה מיועדת להטריל או לעשות דאחקה על חשבונכם. האמירות האלה הן מנותקות והן של כאלה שאינם מכירים ויודעים מה היא משפחה ברוכת ילדים ואינם מכירים את הקשיים והאתגרים שהם נתקלים בהם מדי יום".

נציג שלומי אמונים התייחס גם לנתונים, המציגים בבירור כי היקף הקנייה של כלים חד פעמיים ירד מאז נכנס החוק לתוקפו, ואמר כי לא ניתן ללמוד מהם דבר: "מי שחושב שהמספרים בחודשים האחרונים של קנייה מועטה יותר משקפים את המציאות טועה, כי לפני כניסת עליית המס לתוקף היו משאיות וקונטיינרים רבים שהגיעו לריכוזי המשפחות החלשות ושם נמכרו כמויות גדולות מאוד של כלים חד פעמיים למשפחות ולמוסדות".

סגן שרת הכלכלה, יאיר גולן ממרצ, השיב בשם הממשלה מדוע הקואליציה מתנגדת לחוק, מה שאכן בסוף הביא לנפילתו: "ברור שמדינה צריכה להבטיח בראש וראשונה את ביטחון החיים וביטחון הרכוש, אבל מדיח כלים אדם קונה על בסיס העדפותיו ועל בסיס יכולותיו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר