הממשלה מתכננת

אישור תקציב 2023 ו-2024 - תוך חצי שנה

כדי לשמר את המשך קיום הממשלה, השר זאב אלקין יוזם להקדים את הבאת התקציב הדו-שנתי כבר לחודשים הקרובים לאישור הממשלה, כדי להבטיח את רוטציית בנט-לפיד (פוליטי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
ראשי הממשלה נפתלי בנט ויאיר לפיד (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

בניסיון להבטיח את הישרדות הממשלה ואת כניסת יו"ר יש עתיד יאיר לפיד לתפקיד ראש הממשלה, הקואליציה יוזמת מהלך לפיו היא תאשר את תקציב 2024-2023 כבר בחודש מאי, כך פורסם אמש (רביעי) ב'חדשות 12'. המטרה במהלך היא לגרום לחברי הקואליציה להצביע בעד המהלך כבר בשנה הראשונה לממשלה, ובעצם לבטח את קיומה עד לסוף כהונת הכנסת ה-24.

מאחורי ההצעה עומד זאב אלקין, השר המקשר בין הממשלה לכנסת, וצפויים לתמוך בה ראש הממשלה נפתלי בנט, שר החוץ יאיר לפיד, שעבורו נרקם המהלך, ושר האוצר אביגדור ליברמן, על אף הבעייתיות המקצועית שיש בעניין.

העברת התקציב בשלב מוקדם נחשבת נדירה, אך יש לכך כבר תקדים היסטורי ואירוע דומה, כשממשלת נתניהו אישרה בעבר תקציב דו-שנתי בחודשיה המוקדמים של השנה קודם לכן, גם כן על מנת להבטיח את הישרדותה הפוליטית.

בעבר, בימיו כראש האופוזיציה בממשלת נתניהו-גנץ, בחודשים הראשונים של משבר הקורונה, יאיר לפיד התנגד בפומבי לתכנונים להביא תקציב מדינה דו-שנתי בשלב מוקדם מהרגיל, בטח בימי מגיפה: "אנחנו מדברים כרגע על תחזיות שאף אחד לא יכול לנחש אותן אפילו. אף משרד אוצר באף מדינה לא יכול לנחש מעכשיו שנתיים קדימה בעיצומו של משבר עולמי הוצאות והכנסות של מדינה", אמר אז.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר