מתקפה נגד כהנא

חבר ה'מועצת': הממשלה מכריחה רבנים לפסוק נגד ההלכה

כינוס מועצת הרבנות; החשש מרפורמת הגיור; הסכנה להיהדותה של המדינה; האסון הכשרותי ברפורמת הכשרות והכרזת המרד • הגאון רבי רצון ערוסי, חבר מועצת הרבנות ורבה של קריית אונו, בריאיון לישי כהן (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
(מפיק: איציק אוחנה. ניהול אולפן: מולי הרשקוביץ )

הגאון רבי רצון ערוסי, רבה של העיר קרית אונו וחבר מועצת הרבנות הראשית, התארח לריאיון מיוחד באולפן 'כיכר השבת' ויצא למתקפה חריפה נגד רפורמת הכשרות ורפורמת הגיור שמוביל השר לשירותי דת מתן כהנא. לדבריו, ישראל הולכת ומנתקת אט אט את הדת מהמדינה ונגיע למצב בו מי שאינו חרדי או מסורתי - יתבולל. צפו בריאיון המלא.

קטע מהריאיון

הרב ערוסי התייחס לרבנים התומכים ברפורמה: "ליבי מצר מאוד על אותם רבנים, אני עדיין מלמד עליהם זכות, יש כמה רבנים חריגים שיש להם השקפת עולם שאני לא מסכים איתה, אבל יש רבנים שבאמת מתמימות הם נופלים בפח הזה כאילו הם באים להציל".

"ההלכה קובעת, כבר מזמן דוד המלך להמעיט בגיור", הדגיש הרב ערוסי והזהיר: "יהיה פיצול, תהיה הכרה אזרחית בגיורים אבל לא הכרה הלכתית. הם יקראו לזה הכרה הלכתית, הרבנות לא תכיר בזה".

הרב רצון ערוסי בריאיון לישי כהן

זה סוג של מרד בהחלטות הממשלה

"זה לא סוג של מרד. אני לא יכול להורות הלכה שלא כהלכה, אני אפשוט את המדים שלי כרב רק כדי לא לפסוק הלכה שלא כהלכה. הראית שופט שיכול בניגוד למצפונו?".

מכריחים אתכם לפסוק בניגוד להלכה?

"לפי זה כך.. אנחנו בוודאי לא נסכים לדבר הזה".

נגיע לספרי יוחסין?

"נגיע. אני התנגדתי במשך כל השנים להפרדת דת ומדינה, אבל לאור מה שרואה את ההתפתחויות זה יגיע לכך אם נרצה או לא נרצה. ואז מה יקרה? החרדים והסורתיים יישארו יהודיים והשאר יתבוללו".

צפו בריאיון המלא

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר