טור דעה

זה לא ויכוח בין פוליטיקאים // ישראל מאיר

"עזבו את הניסיון לחטט בארכיון מצלמות הכנסת" • יועץ התקשורת ישראל מאיר מסביר מה באמת הטעות של ראה"מ נפתלי בנט בהתנהלות בפרשת "עופי לי מהעיניים" (מאמרים)

ישראל מאיר | כיכר השבת |
בנט בלי מסיכה, במליאה (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

1.

בתוך ההמולה שהתרחשה בכנסת בשבוע שעבר, מצלמות ערוץ הכנסת לא הצליחו לצוד את הסצנה בה אורית סטרוק ניגשת לראה"מ ומתחננת אליו שלא יפנה עורף לבוחריו ביישובי יהודה ושומרון. כתבי הכנסת השונים פנו לערוץ וניסו להשיג תיעוד, אך לשווא. זה חמק מתחת למצלמה.

כמה שעות אחרי האירוע, פגשתי את חה"כ סטרוק ואמרתי לה שלאחר שקרה מה שקרה, ברירת המחדל של הצד השני, כלומר של בנט ודובריו, היא פשוט להכחיש את השיחה המדוברת. לומר להד"ם - ולהמשיך הלאה.

זאת ברירת המחדל אם את העדות לכך היינו שומעים מפוליטיקאי/ת אחר/ת.

אבל כשאת מעידה על כך, אמרתי לה, גם בנט יודע שאין טעם להכחיש.

2.

אבל כמה ימים אחרי, בנט בחר בברירת המחדל האהובה עליו וגייס לצורך כך אפילו את התפשטות מגיפת האומיקרון שאסור לדבר עליה.

“האישה (סטרוק) ניגשת אליי בלי מסכה ומתיזה עליי אומיקרון ממרחק של עשרה סנטימטר", סיפק בנט הסבר לעיתונאית ידיעות אחרונות סימה קדמון. "אז אמרתי לה לעוף ממני".

אגב, את הגרסה המפוקפקת הזאת בנט לא ניסה למכור גם לא לעיתונאי הימין שעדיין תומכים בשלטונו. לא, הפעם החברים במערכת מקור ראשון או באתר ערוץ 7 לא יסכימו לקנות את הסחורה הזאת. ההוכחות המצולמות שיצאו מיד אחרי והראו שדווקא בנט הסיר את המסכה בעוד חה"כ סטרוק הקפידה לעטות אותה בכל שעות המליאה, הוכיחו מעל לכל ספק - גם לקוראים האדוקים של קדמון בידיעות אחרונות - שבנט בחר שוב לשקר.

3.

כמי שמכיר את מסדרונות הכנסת, אני חושב שהפוקוס בסיפור הזה לא צריך להיות על נפתלי בנט. יש פה הזדמנות להפנות אותו דווקא לעבר אורית סטרוק. חה"כ סטרוק היא לא פוליטיקאית. כלומר, היא כן. היא מכירה את עבודת הכנסת היטב ומלווה אותה שנים ארוכות. גם בשנים בהן לא שימשה כחברת כנסת בפועל, ראו אותה מתרוצצת בין הלשכות השונות כדי לקדם את פעילות השדולה למען ארץ ישראל אותה היא מנהלת.

אבל הניסיון הפרלמנטרי העשיר שלה לא הצליח להפוך אותה לפוליטיקאית. כן, מן כישלון כזה שלא קורה הרבה בכנסת. אורית סטרוק, נערה שחזרה בתשובה והפכה לאמא ל-11 ילדים, מתפללת מידי יום במניין וותיקין במערת המכפלה ובמקביל לתפקידה כאמא היא אחת מהדמויות הבולטות ביישוב היהודי בחברון. בימים בהם הייחסים האישיים (והטובים!) בין הלשכות השונות נשמרים, גם הח"כים החלוקים בתוקף על השקפת עולמה של סטרוק, יודעים לספר על אישה עם יחסי אנוש מזן אחר.

הטעות של נפתלי בנט בסיפור "עופי לי מהעיניים" היא לא הבחירה בברירת המחדל - לשקר (בינינו, התרגלנו), אלא הבחירה לנסות לייצר מאזן של מילה שלו מול מילה שלה. לנסות לייצר מצג שווא כביכול מדובר בעוד ריב בין פוליטיקאים.

עזבו את הניסיון לחטט בארכיון מצלמות הכנסת. במקרה הספציפי הזה, אין פה ויכוח גרסאות בין פוליטיקאים. אלא בין אישה שמתגוררת בצניעות בשכונת אברהם אבינו בחברון ועובדת בכנסת, לבין אדם שנמצא בכנסת ועובד בפוליטיקה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר