הבלבול בהנחיות

ביקורת חריפה בישיבת הממשלה: 'הציבור מרגיש שוויתרנו'

טרפת הבדיקות, הבלבול בהנחיות ומספרי התחלואה המשתוללים: ביקורת חריפה הועברה בידי שרים בישיבת הממשלה • כהן: "הציבור לא איתנו" • ברביבאי: "אנחנו לא ברורים" • הציטוטים (קורונה ארץ)

יוני גבאי | כיכר השבת |
בנט בכניסה לישיבת ממשלה (צילום: EMIL SALMAN/POOL)

בצל ההחלטה לבטל את התו הירוק בקניונים ולשנות את מתווה הבדיקות, וברקע הזינוק החד בתחלואת הקורונה, שורת שרים מבקרים את התנהלות הממשלה. ציטוטים מדברי השרים במהלך הישיבה מעלים כי ההבנה היא שהציבור כבר אינו מאמין בהנחיות.

"הציבור לא איתנו ויש הרבה בלבול, יש דברים שאנחנו עושים ומבלבלים את הציבור", צוטט השר מאיר כהן בתאגיד השידור הציבורי. שאת הכלכלה אורנה ברביבאי טענה גם היא כי אנחנו לא ברורים בהנחיות שלנו כל היום מבקשים מאתנו הבהרות". לפי ציטוט שפורסם ב-N12 ברביבאי הוסיפה כי "התחושה בציבור היא שהממשלה ויתרה על המאבק בקורונה".

שרת העלייה והקליטה צוטטה גם היא מעבירה ביקורת ומצביעה על חוסר העקביות בהחלטות: "כולם אומרים שצריך לפשט מסרים, הבעיה האמתית היא חוסר עקביות בהחלטות ושינוי תדיר שלהם".

לפי ציטוט שפרסם העיתונאי עמיחי שטיין, התבטא שר החקלאות והפיתוח עודד פורר כי "כדי להבין חוסר אמון בציבור צריך ללכת לתורים של מד"א".

ביממה האחרונה אותרו 17,521 מאומתים חדשים לנגיף הקורונה כש-205 חולים מוגדרים קשה, כל זאת ברקע מחסור חמור בבדיקות אנטיגן מהווה לדעת רבים התנהלות כושלת ומחדל חמור של הממשלה בהתמודדות אל מול הנגיף.

את ישיבת הממשלה הבוקר (ראשון) פתח ראש הממשלה בנט בכך ש"גל האומיקרון איתנו וכמו שכולכם מרגישים הוא מדבק בכל הכח". לדבריו: "אנחנו קשובים למצוקה של הציבור וגם חיים אותה מקרוב. גם לי יש ארבעה ילדים לבדוק בבית. עבדנו במהלך השבת כדי למצוא פתרונות.

"אני יכול לבשר שכרגע יסופקו ערכות חינם לתלמידים. כל ילד בישראל - בגני הילדים וביסודי, וגם צוותי ההוראה - יקבלו בימים הקרובים שלוש ערכות בדיקה. דאגנו מבעוד מועד להעביר מלאים לבתי הספר בדיוק בשביל מצב כזה, וכעת נעשה שימוש בערכות הללו כדי להקל נקודתית על הנטל של ההורים".

באשר למחירי הבדיקות הבתיות, אמר רה"מ: "אנחנו במגעים עם רשתות הפארם להורדת מחירי הבדיקות וגם בכוונתנו לפתוח את אפשרות המכירה בארגונים או בחנויות שאינם רק פארם. המחירים ירדו ממילא בעתיד הקרוב מפני שהשוק יוצף במיליוני ערכות שיגיעו לישראל".

"המצב אינו קל", הודה בנט והוסיף: "אני מודע לזה. בכל העולם יש היקפי מאומתים שלא היו כמותם. העולם כולו במצב מורכב וכאוטי, בארצות הברית לבדה יש כמעט מיליון מאומתים ביום".

רה"מ ציין: "למרות ההיערכות שלנו, תחילת כל גל היא קשה ומסורבלת, קל וחומר בגל של הידבקות המונית כמו האומיקרון. אנחנו נערכנו בתרופות, במיטות אשפוז, בהנגשת חיסונים לילדים, בהגנה על האוכלוסייה המבוגרת והחיסון הרביעי, וכעת נדאג גם לבדיקות".

בסיום דבריו הוסיף: "אנחנו נדע להמשיך למצוא את האיזון בין כלכלה מתפקדת ומשק מתפקד לבין ניהול המשבר. הגל הזה לא יימשך לנצח, אנחנו נעבור כמה שבועות קשים, אבל נעבור את זה ביחד"..

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר