שוב ניצחון לעבאס

הנטיעות בנגב תיעצרנה למען "מו"מ מואץ"

יו"ר רע"מ, איים במשבר קואליציוני, וראשי הממשלה בנט ולפיד שוב התקפלו: הנטיעות בנגב תוקפאנה ובמקומן יתחיל שיח בין הצדדים, על הסדרת המקום • עבאס שוב הוכיח שהוא השולט? (פוליטי)

רפאל כהן | כיכר השבת |
מנסור עבאס (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

יו"ר רע"מ שוב מוכיח שהוא השולט בממשלה? שר הרווחה מאיר כהן, השר הממונה מטעם הממשלה על הסדרת מצב הבדואים בנגב, הודיע על הפסקת הנטיעות בנגב עד הודעה חדשה, והצדדים יכנסו ל"מו"מ מואץ" לסידור המצב בשטח.

הרקע לדברים הוא איום של ח"כ מנסור עבאס ששוגר אמש (שלישי) לראשי הקואליציה, לפיה ארבעה חברי מפלגתו לא יצביעו עם הקואליציה עד להסדרת המצב בנגב. בתגובה יו"ר יש עתיד, ראש הממשלה החליפי יאיר לפיד, הודיע שיש לעצור את הנטיעות עד הודעה חדשה, כפי שהחליט נתניהו בימיו בתפקיד.

ל'כיכר השבת' נודע, כי יש חילוקי גרסאות של שרי הממשלה, אצל זאב אלקין טוענים שממילא הנטיעות היו אמורות להסתיים היום, ובגזרת מאיר כהן מנסים לשדר שזה חלק מסיכום עם רע"מ, כדי להבליט את כוחה מול הרשימה המשותפת, שניסתה לקחת את קולות תושבי האזור הבדואים.

בסיעות הימין באופוזיציה תוקפים את ימינה ותקווה חדשה, מפלגות הימין בקואליציה, על כך ששוב נכנעו לאולטימטום מרע"מ, ולכאורה מנעו את המשך הסדר המתוכנן בגלל עניינים קואליציוניים. יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' כינה את ההחלטה "יום עצוב למדינה היהודית":

"ממשלת ישראל נכנעה לטרור ולאלימות של שלוחת חמאס בישראל. מדינת ישראל נמכרה לתנועה האסלאמית, ואין קו אדום שהממשלה הזאת לא תחצה כדי לשרוד פוליטית. עצירת הנטיעות באדמות המדינה ככניעה לרע"מ היא חרפה שאין עליה מחילה. ממשלת בנט-עבאס מסכנת את המשך המפעל הציוני", מסר סמוטריץ'.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר