בשל היעדר רוב

הקואליציה הפסידה הצבעה - ומשכה חוקים

יו"ר הקואליציה עידית סילמן ויתרה על הצבעה באשר להצעת חוק של אחמד טיבי, המחייבת שוטרים לשים מצלמות גוף בכל הפגנה, והצפי הוא שהקואליציה תוותר על כל הצבעותיה היום (פוליטי)

רפאל כהן | כיכר השבת |
הכנסת בשעה זו (צילום: ערוץ כנסת)

התפשטות הקורונה בכנסת מבלבלת את היוצרות: הצעת החוק של חבר הכנסת אחמד טיבי מהרשימה המשותפת עברה היום (רביעי) בקריאה טרומית מליאת הכנסת ברוב משמעותי של 46 תומכים מול 2 מתנגדים, על אף שלא זכתה לתמיכת הקואליציה, אלא להתנגדותה.

הרקע לכך הוא היעדר הרוב של הקואליציה, בין אם בשל המשבר הפוליטי עם רע"מ ובין אם בשל הידבקות ארבעה מחבריה בקורונה, ולכן החליטה יו"ר הקואליציה עידית סילמן לומר לחבריה לצאת מהמליאה - וכך ההצבעה עברה בקלות.

הצעת החוק של טיבי חשובה גם עבור החברה החרדית, הקוראת לחייב כל שוטר הממלא תפקידו בעת הפגנה להשתמש במצלמת גוף לשם תיעוד האירועים. עוד מוצע כי התיעוד יישמר, יהיה נגיש לציבור, ובמקרה שבו הוגשה תלונה על אלימות שוטר - יימסר לגורם התובע, ונטל הראיה יהיה על המשטרה.

קיש הורה - אין קיזוזים • צפו

"בשנים האחרונות אנו עדים לשימוש תכוף בכלים לא-מידתיים לפיזור הפגנות, כאשר ברובו כוון נגד קבוצות מוחלשות ומיעוטים פוליטיים, חרף ההתנגדות המתמשכת מטעם ארגוני החברה האזרחית אשר הדגישו את הסכנה הפיזית והבריאותית שנשקפת למפגינים משימוש בכלים אלו. הצעת חוק זו מבקשת להידרש לנושא ולהציע מודל מדורג לטיפול בנושא, בשילוב של חקיקה ראשית ומשנית מוסדרת לפי הכללים הקבועים במדרג הנורמטיבי בדין הישראלי", נכתב בדברי ההסבר.

בשל ההפסד בהצבעה, שצפוי להימשך גם בחוקים הבאים, הקואליציה מתכננת למשוך את חוקיה, ולאפשר לאופוזיציה לאשר מספר הצעות חוק שלה בקריאה טרומית – במטרה להפילן בהמשך. בכנסת מעריכים כי פעולת משיכת משיכת החוקים תתקיים ע"י הקואליציה גם בשבועות הבאים, עד שגל האומיקרון יחלוף מעמנו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר