הישיבה הסגורה של 'ימינה'

ההקלטות נחשפות: "שותקים רק בגלל אחריות לקואליציה"

התסכול של אורבך, ההרגעה של סילמן: נחשפו הקלטות מהישיבה הסגורה של 'ימינה' לפני ההחלטה לעצור את הנטיעות בנגב • בנט למקורביו הערב: "לקחנו בחשבון את ההפסד בהצבעות" (אקטואלי)

רפאל כהן | כיכר השבת |
אורבך (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

המהומות בנגב: הקלטות שפורסמו הערב (רביעי) מישיבת הסיעה הסגורה של מפלגת 'ימינה', חושפות כי כבר בתחילת השבוע עלה נושא הנטיעות בנגב. חבר הכנסת אורבך, שהלילה נטש את המליאה בתסכול אחרי שחברי הכנסת של רע"מ לא הגיעו להצביע עם הקואליציה, נשמע גם בה מתוסכל.

בהקלטות, שפורסמו במהדורה המרכזית של חדשות 13, נשמע אורבך אומר: "רק בגלל האחריות הקואליציונית אנחנו שותקים", נשמע אומר בהקלטות, "כולנו היינו צריכים לצאת פה בהודעות כל הכבוד".

יו"ר הקואליציה סילמן נשמעה אומרת: "רע"ם בינתיים - אנחנו צריכים לראות מה יהיה מצבם איתנו ביום רביעי". עוד הוסיפה: "המשותפת פשוט שמה להם אצבע בעין ולכן קשה להם. כאילו, בואו, זה לא קשה מדי, עשינו עבודה ימנית מעולה".

הערב התבטא ראש הממשלה למקורביו ואמר כי המשבר סביב הנטיעות לא יפרק את הקואליציה. "לקחנו את ההפסד בהצבעות בחשבון כשהמשכנו את העבודות בבוקר", אמר. כך לפי דיווח של העיתונאית דפנה ליאל.

כפי שדווח ב'כיכר השבת', הודיע מוקדם יותר היום שר הרווחה מאיר כהן, השר הממונה מטעם הממשלה על הסדרת מצב הבדואים בנגב, על הפסקת הנטיעות בנגב עד הודעה חדשה, וכן שהצדדים יכנסו ל"מו"מ מואץ" לסידור המצב בשטח.

הרקע לדברים הוא איום של ח"כ מנסור עבאס ששוגר אמש לראשי הקואליציה, לפיו ארבעה חברי מפלגתו לא יצביעו עם הקואליציה עד להסדרת המצב בנגב. בתגובה יו"ר יש עתיד, ראש הממשלה החליפי יאיר לפיד, הודיע שיש לעצור את הנטיעות עד הודעה חדשה, כפי שהחליט נתניהו בימיו בתפקיד.

בסיעות הימין באופוזיציה תקפו את ימינה ותקווה חדשה, מפלגות הימין בקואליציה, על כך ששוב נכנעו לאולטימטום מרע"מ, ולכאורה מנעו את המשך הסדר המתוכנן בגלל עניינים קואליציוניים. יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' כינה את ההחלטה "יום עצוב למדינה היהודית":

"ממשלת ישראל נכנעה לטרור ולאלימות של שלוחת חמאס בישראל. מדינת ישראל נמכרה לתנועה האסלאמית, ואין קו אדום שהממשלה הזאת לא תחצה כדי לשרוד פוליטית. עצירת הנטיעות באדמות המדינה ככניעה לרע"מ היא חרפה שאין עליה מחילה. ממשלת בנט-עבאס מסכנת את המשך המפעל הציוני", מסר סמוטריץ'.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר