המכשול האחרון בדרך לעסקה

נתניהו מעוניין להתפטר מוקדם, מנדלבליט מתעקש שידחה

החשש בקואליציה, המחלוקת עם בני המשפחה, והפנמת העובדה כי חתימה על הסדר עלולה להביא לסיום דרכו הפוליטית • רק סעיף אחד מפריד בינתיים בין נתניהו למנדבליט בדרך להסדר (פוליטי ארץ)

רפאל כהן | כיכר השבת |
יגיעו להכרעה? נתניהו ומנדלבליט (צילום: Yonatan Sindel, Flash90)

האם בניגוד מוחלט לדבריו בעבר, בנימין נתניהו בדרך לחתימה על הסכם טיעון? לפי דיווח הערב (חמישי) של הפרשן הפליטי עמית סגל, הפערים בין הצדדים מצטמצמים, ומחלוקת אחת עיקרית עדיין נותרת בין הצדדים: עיתוי ההתפטרות.

באופן אירוני, נתניהו מעוניין להתפטר מוקדם, עוד לפני החלטת השופטים. הסיבה לכך, כך סגל, כדי שמי שידון על הקלון בעניינו יהיה יו"ר וועדת הבחירות המרכזית לקראת הכנסת הבאה, ועד אז יוכל להישאר כיו"ר הליכוד. מנדלבליט לעומת זאת מעונין שההתפטרות תהיה לאחר הדיון בקלון, כך שבתוקף היותו חבר הכנסת השופטים ידונו על כך וככל הנראה יטילו קלון.

נתניהו מתייעץ עם מקורביו בימים אלו אם לחתום על העסקה. לפי ההסכמות שהושגו, לא תהיה הרשעה בשוחד בשום תיק, נתניהו יודה בסעיפים של מרמה והפרת אמונים בתיק 1000 ותיק 4000, בתמורה האישום בתיק 2000 יבוטל. כמו כן העונש יהיה עבודות שירות בין 3 ל-6 חודשים ולא מאסר בפועל.

במקביל בקואליציה חוששים שהדיווחים על עסקת הטיעון המסתמנת יעוררו קשיים פנימיים כבר עכשיו. לפי הדיווח של דפנה ליאל, לכולם ברור שאם נתניהו - המהווה מרכיב משמעותי בדבק הממשלה - יפנה את מקומו יהיו שינויים טקטוניים בייחוד באגף הימני שלה - מה שעלול להשפיע על הכנסת כולה.

מחלוקת נוספת שעמה מתמודד נתניהו, היא עם בני משפחתו. העיתונאי מיכאל שמש מדווח כי בעוד עורכי הדין של נתניהו דוחפים לחתימה על ההסכם, דווקא בני המשפחה מתנגדים. מקורבים לנתניהו צוטטו הערב ב'כאן 11', כי "הוא לוקח בחשבון שחתימה על הסדר, עלולה להביא לסוף דרכו הפוליטית".

כפי שדווח ב'כיכר השבת', את המו"מ לעסקה בין הצדדים ניהלו נציגי מנדלבליט ונתניהו באפילה, עד שאתמול נחשפו פרטים ראשונים ב'מעריב', ומאז דלפו פרטים לכלי תקשורת נוספים, כגון 'חדשות 12', 'ידיעות אחרונות' ועוד.

הדיווחים אודות המו"מ התקבלו ברגשות מעורבים בקרב אוהדיו ברשתות החברתיות, בהם עיתונאים המזוהים עם הימין, כגון שמעון ריקלין או ינון מגל.

חלקם ביקשו ממנו לדבוק בהתנגדותו העיקשת לכל שיח עם מנדלבליט ואנשיו, כדי שימשיך בתפקידו כ"מייצג החלשים בחברה הישראלית", ויוכיח לכולם ש"התיקים תפורים", כפי שטען מחקירתו הראשונה. ריקלין, עד לא מכבר מגיש קבוע בערוץ 'עכשיו 14', צייץ: ‏"אדוני ראש הממשלה לשעבר נתניהו, אתה מנהיג ענק - אבל השליחות שלקחת על עצמך בתמיכתנו גדולה אפילו יותר ממך. אל תלך להסדר עם כוחות הרוע והרשע ובכך תיתן להם הישג בהזזתך והם יוכלו להמשיך במעשיהם הנלוזים".

לעומתו, ינון מגל, ח"כ לשעבר ומגיש תוכנית רדיו מרכזית ב'רדיו 103', טען: "‏אם אין שוחד ואין כלא ואין קלון, ויש חזרה לפוליטיקה, אז זו כניעה ודגל לבן של הפרקליטות ואני אתמוך בעסקה. ואתם הגיבורים המתנגדים בכל מחיר לעסקה, יש לי רק בקשה אחת אליכם: אל תהיו גיבורים על הגב של נתניהו בן ה-72".

אבישי גרינצייג, כתב המשפט של 'גלובס' שתוקף לא אחת את הפרקליטות, עקץ את ראש האופוזיציה ותומכיו: ‏"לפני שנתיים, נתניהו היה יכול לפרוש בלי עבודות שירות ובלי הרשעה, ויריב לוין היה ממונה לראש הממשלה בממשלת ימין יציבה. במקום זה הימין קיבל שרשרת מערכות בחירות, בשם האידאולוגיה לא להיכנע ל'דיפ סטייט', כאשר הסוף הוא ממשלה עם מרצ, העבודה ורע"מ וגם כניעה של נתניהו בהסדר טיעון לאותו 'דיפ סטייט'".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר