וכמה מנדטים הליכוד מקבל?

שלושה סקרים, תשובה אחת: מה הציבור חושב על עסקת הטיעון?

בכל מהדורות הערב פורסמו סקרים בנוגע לעסקה המתגבשת עם נתניהו; העונים נשאלו: האם הם תומכים בעסקה, האם נתניהו באמת אשם, מי ירש אותו, סקר עדכני ומה היועמ"ש חושב (אקטואליה)

יוני גבאי | כיכר השבת |
ראש האופוזיציה נתניהו (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)

במהלך הימים האחרונים, אין נושא שמעסיק יותר את כלי התקשורת, יותר מאשר עסקת הטיעון של ראש האופוזיציה בנימין נתניהו עם הפרקליטות. נדמה שהכל נזנח - אין אומיקרון ואין נטיעות בנגב, יש חידה גדולה אחת, מה פרטי העסקה, האם כוונתיו של נתניהו רציניות, ומה יהיה עם הקלון וההתקפות של נתניהו נגד הפרקליטות.

סקר חדשות 12

על פי תוצאות הסקר - 30% שבעד עסקת טיעון עם נתניהו - 31% הם ימין ושמאל - 31%. 51 אחוזים מתנגדים לעסקת הטיעון - כאשר 51% מהם מגדירים את עצמם ימין ו-54% מהם שמאל.

האם אתה בעד שממשלת בנט-לפיד תמשיך לכהן, במידה והעסקת טיעון תחתם? 39% השיבו -תמשיך לכהן 28% מעוניינים בבחירות חדשות ואילו 24% מעדיפים ממשלה חדשה בראשות הליכוד.

בחדשות 12 פרסמו גם סקר מנדטים, במידה ובבחירות הבאות נתניהו יעמוד בראשות הליכוד, על פי התוצאות, הליכוד הייתה מקבלת 33 מנדטים.

יש עתיד עם 18 מנדטים, המפלגות החרדיות זוכות יחד ל-16 מנדטים - ש"ס - 9 ויהדות התורה -7 מנדטים. כחול לבן מקבלת על פי הסקר כמו ש"ס - תשעה מנדטים.

מפלגות העבודה והציונות הדתית זוכות כל אחת בשבעה מנדטים, ליברמן והמפלגה הערבית המשותפת, יקבלו שישה מנדטים ואילו ימינה ורע"מ - 5 מנדטים כל אחת, מרצ ותקווה חדשה של סער על גבול אחוז החסימה - ארבעה מנדטים כל אחת מהן.

בסקר נשאלו העונים, במידה וניר ברקת יעמוד בראשות הליכוד איך תביעו? הליכוד זוכה בסקר ב-29 מנדטים, יש עתיד עם 17 מנדטים, ש"ס מקבלת 10 מנדטים וגם הציונות הדתית עם 10 מנדטים. כחול לבן עם 9 מנדטים ושלוש מפלגות – העבודה, יהדות התורה וישראל ביתנו – זוכות כל אחת ב-7 מנדטים. הרשימה המשותפת עם 6 מנדטים, ימינה ורע"ם מקבלות כל אחת 5 מנדטים. מרצ ותקווה חדשה בתחתית הרשימה עם 4 מנדטים שמקבלת כל אחת.

ואילו בראשות הליכוד יעמוד יולי אדלשטיין, הליכוד מקבלת 20 מנדטים. יש עתיד תהיה כמובן השנייה בגודלה, עם 19 מנדטים. הציונות הדתית מקבלת 13 מנדטים, ש"ס וכחול לבן עם מספר זהה – 11 מנדטים כל אחת. העבודה, יהדות התורה וישראל ביתנו – זוכות ל-7 מנדטים כל אחת. הרשימה המשותפת עם 6 מנדטים, ימינה ורע"ם מקבלות גם הפעם 5 מנדטים. תקווה חדשה מתחזקת במנדט ומקבלת 5 מנדטים ומרצ עם 4 מנדטים.

במידה וישראל כץ יעמוד בראשות הליכוד: הליכוד יורדת ל-19 מנדטים, יש עתיד גם זוכה ב-19 מנדטים. כחול לבן מתחזקת ועולה ל-12 מנדטים, הציונות הדתית 12 מנדטים, ש"ס עם 11 מנדטים, ישראל ביתנו מקבלת 8 מנדטים, העבודה ויהדות התורה – 7 מנדטים כל אחת. הרשימה המשותפת עם 6 מנדטים, ימינה, רע"ם ותקווה חדשה – מקבלות 5 מנדטים כל אחת ומרצ עם 4 מנדטים.

חדשות 13

29% מכלל העונים לסקר השיבו שהם בעד עסקת טיעון עם נתניהו, 46% מימין ומשמאל, השיבו שהם נגד העסקה.

במידה ונתניהו יחתום על העסקה, תהיו מעוניינים שהוא יורחק לשבע שנים? נשאלו הנסקרים ו-49% השיבו שהם בעד שנתניהו יורחק ו-40% השיבו שהם נגד.

במידה ועסקת הטיעון תחתם, אתה בעד שהממשלה הנוכחית תמשיך לכהן? 34% השיבו שהם בעד שממשלת בנט-לפיד תמשיך לתפקד ואילו 38% השיבו שהם בעד הליכה לבחירות.

לגבי השאלה מי הכי מתאים לעמוד בראשות הליכוד אחרי נתניהו? ברקת קיבל את המקום הראשון, עם 28%, יולי אדלשטיין במקום השני עם 8%, ישראל כץ קיבל רק 7%, אחריו אמיר אוחנה עם ארבעה אחוזים ואת המקום האחרון קיבלה מירי רגב, עם שלושה אחוזים בלבד.

סקר כאן 11

גם בסקר כאן 11, ברקת קטף בקלות את המקום הראשון וקיבל 29%, אחריו ברשימה בפער ניכר - יוסי כהן, ראש המוסד לשעבר, שקיבל 12 אחוזים, ישראל כץ עם 10 אחוזים, מירי רגב עם שישה אחוזים וסוגר את הרשימה, שר הבריאות לשעבר אדלשטיין עם ארבעה אחוזים.

האם נכון להגיע להסדר טיעון עם נתניהו? 49% מהמשיבים סבורים שיש להגיע להכרעה בבית משפט, לעומת 28% בלבד שחושבים שנכון להגיע להסדר טיעון. 23% לא גיבשו דעה בנושא.

האם נתניהו אשם במעשים המיוחסים לו? 36% השיבו שנתניהו אשם בכל האישומים נגדו, 19% השיבו שהוא אשם בחלק מהסעיפים, אך לא בסעיף השוחד. 22% מהמשיבים אמרו שנתניהו זכאי, ו-23% לא גיבשו דעה.

אם נתניהו יפרוש מהחיים הפוליטיים האם צריך לפרק את הממשלה הנוכחית ולהקים ממשלה חדשה עם הליכוד
47% מהמשיבים השיבו - אין צורך לפרק את הממשלה הנוכחית ולהקים ממשלה חדשה שתכלול את הליכוד לעומת 38% שהשיבו שיש לפרק את הממשלה ו-15% שלא גיבשו דעה.

יחד עם זאת, היועץ המשפטי לממשלה סבור, כי הסיכוי שעסקת הטיעון תתבשל עד לסיום כהונתו - הוא אפסי עד כמעט בלתי קיים. גורמים בסביבתו של נתניהו רומזים, כי רעיית ראש האופוזיציה ובנו יאיר מתנגדים נחרצות לעסקה, ועל כן הסיכויים שהיא תצא לפועל קלושים.

ב'חדשות 12' דווח, כי חלק מתנאי העסקה הם, שראש האופוזיציה נתניהו יחזור בו מכל ההתקפות שהתקיף בעבר את מערכת המשפט והפרקליטות.

דחף להסכם, עו"ד עמית חדד (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

יצוין, כי עדותו של עו"ד ניר שוורץ, חוקר מלהב 433 שחקר את ניר חפץ - תמשך בבית המשפט המחוזי בירושלים, כאשר עורכי הדין של נתניהו, בועז בן צור ועמית חדד, צפויים להתייחס לנושא.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר